‘Arbejdstitel’ – alt om Euromans podcast
I podcasten ’Arbejdstitel’ vender værterne Oliver Enné og Kristoffer Dahy Ernst de emner, som de selv synes er interessante. Rejser, mad og tøj er blandt hjørnestenene i ‘Arbejdstitel’, der forkaster hypede småtrends og hylder klassiske dyder og kvalitet.
Med hjælp fra nogle af landets mest dedikerede lyttere diskuterer værterne hver anden uge alt fra moderne maskulinitet, sociale medier, karriere og Los Angeles.
“Metroseksuel gruppeonani”.
Sådan har Euromans motorredaktør Christian Grau drillende kaldt Euromans podcast ’Arbejdstitel’.
Og den beskrivelse har de to mænd bag ‘Arbejdstitel’, Oliver Enné og Kristoffer Dahy Ernst, taget til sig med stor glæde.
“Vi kan godt lide det der, hvor man gør noget godt for sig selv i hverdagen, kører hjemmefra en halv time tidligere for at drikke kaffe et sted, eller dropper kantinen og mødes med en ven og spiser frokost på Admiralgade – alt det der, der gør at livet bliver sjovere”, siger Kristoffer Dahy Ernst til Euroman.
Kristoffer er tidligere digital redaktør på Euroman, og nuværende partner i kommunikationsbureauet Friday.
Den anden halvdel af duoen bag ‘Arbejdstitel’, Oliver Enné, har tidligere arbejdet som senior kreativ på Virtue Worldwide og producer på SMK-serien ’Ritualer’ og er i dag kreativ direktør på Must.
For ham er ‘Arbejdstitel’ et opgør med skarpt vinklede formater, stramme koncepter og oppustede konflikter, som ofte er journalistikkens kardinalpunkter.
”Der er mange ting, der skal være så skarpt vinklede, at de kan miste deres naturlighed,” siger ‘Arbejdstitel’-værten Oliver Enné til Euroman. Han fortsætter:
”Noget af det, jeg selv har oplevet, når jeg skulle foretage interviews, er, at samtalen før interviewet faktisk er den sjoveste. Og så siger man: ’Nu skal vi snakke om dit køkken,’ og så bliver det hele lidt mekanisk.”
‘Arbejdstitel’ har landets mest dedikerede lyttere
‘Arbejdstitel’ gik i luften i starten af 2019 og var i begyndelsen finansieret og produceret af værterne selv.
Men siden august 2019 har ‘Arbejdstitel’ hørt under Euroman’s paraply af podcasts, og succesen har været så stor, at ‘Arbejdstitel’ netop har fået en sæson 2.
Succesen tilskriver de to værter ikke overraskende de mange dedikerede lyttere, som lytter med fast, de to gange om måneden ‘Arbejdstitel’ udkommer.
”Vores lyttere hører til blandt de mest dedikerede, videbegærlige og internationalt orienterede i landet. Det er en sejr i sig selv, at vi har skabt et format, som lytterne har taget til sig i en grad, vi ikke havde turdet håbe på”, siger Oliver Enné.
I afsnittet ‘Spørg os om alt’ svarer ‘Arbejdstitel’-værterne på spørgsmål fra lytterne, som ikke nåede at blive adresseret i foregående afsnit. Der bliver blandt andet spurgt ind til guilty pleasures, værternes respektive skosamlinger, karriereråd og meget mere.
“Der er fortsat mange, der skriver til os privat og har idéer og emner til programmet. Så vi kommer ikke til at løbe tør for ting at tale om. Personligt har jeg allerede ideer til de næste seks programmer”, siger Oliver Enné til Euroman.
Gå på opdagelse i ‘Arbejdstitel’
Det er ellers ikke fordi, at værterne i ‘Arbejdstitel’ har ligget på den lade side, når det kommer til at diskutere emner inden for livsstil, mode, kultur og meget andet.
Her er et udvalg af nogle af de emner, der er blevet diskuteret i de foregående afsnit af ‘Arbejdstitel’:
‘Arbejdstitel’: Om maskulinitet
“Alt, der beskrives som maskulint, er som oftest nedtur. Jeg nævner en flæng fænomener som 'maskuline' ure, 'maskuline' dufte og 'mandeaftener'. Det er med maskulinitet, som det er med god stil. Hvis du taler for meget om det, besidder du det med al sandsynlighed ikke.” - Oliver Enné.