Det ramte denne uge: De store samarbejder

Det ramte denne uge: De store samarbejder
Offentliggjort

Denne uges overblik er dedikereret til nogle af de helt store modeproducenters samarbejder - på tværs af branchen.

Mængden af ugentlige sneakers-udgivelser er altid ufattelig stor. Og denne uge er bestemt ingen undtagelse, hvilket har betydet, at sneakers også er godt repræsenteret på ugens liste.

Ugens mest bemærkelsesværdige nyheder er samlet her.

Alexander Wang x H&M

Det meget imødesete og omtalte samarbejde mellem higstreet-giganten og den amerikanske modedesigner Alexander Wang ramte butikkerne torsdag - og blev revet væk med det samme. Faktisk gik det så stærkt, at H&M’s hjemmeside brød sammen, allerede 10 minutter før det hele blev frigivet. Nu kan kollektionen så købes på Ebay, hvor brugere sælger ud til dobbelte priser.

Supreme x Vans 2014 efterår/vinter kollektion

Når to af de største streetwear-mærker slår sig sammen, opstår der typisk en stor hype. Det har bestemt også været tilfældet med det nye samarbejde mellem Vans og Supreme. Et samarbejde, der har kastet to forskellige modeller af sig. Begge sneakers fås både i sort og rød. Det er Vans-favoritterne Era og Sk8-Hi, som er blevet udsmykket med Supremes design. Skoene bliver solgt i Supreme-butikker verden over og i deres egen webshop.

LÆS OGSÅ: Soulland oplever Godon Gekko

Levi’s Vintage Clothing 2014 efterår/vinter ”Metropolis” kollektion

Levi's er hoppet op på taget af nogle af de højeste bygninger i USA’s storbyer, for at præsentere deres nye kollektion. Inspirationen er hentet fra tidligere tiders arbejdstøj og kontorstil. En meget todelt kollektion. Hvor arbejdstøjet består af masser af denim og læder, er den anden del inspireret af mere traditionel kontorstil med button-down skjorter, sweatre og pæne frakker. Levi’s formår at fremstille det nye tøj på andeledes og kreativ vis, og skiller sig klart ud fra typiske lookbooks. Hele kollektionen er tilgængelig hos Levi's selv.

adidas Originals x Barbour kollektion

To mærker med en historie, der går rigtig langt tilbage, og som begge har formået at holde sig i toppen i mange år. adidas er kendt for at lave kvalitetssneakers, mens Barbour laver jakker, der holder hele livet. Derfor har kvaliteten da også været i højsædet i de to mærkers første samarbejde. Resultatet er fire par sneakers og det samme antal jakker. Dermed holder de sig til det de gør bedst. END har som nogle af de første fået de nye varer på butikshylderne.

LÆS OGSÅ: Varm og stilsikker vinter: 15 forskellige støvler

Avec efterår/vinter kollektions-drop

Det relativt nye københavner mærke Avec gør sit for ikke at blive mainstream. Deres kollektioner bliver kun solgt i nøje udvalgte butikker rundt omkring i verden. I København er butikker som Storm og Soulland udvalgt. Avec laver streetwear med inspiration fra kunst, psykedelia og dancemusik. De formår at kombinerer stoffer og print på nye kreative måder. Nu har den svenske streetwear onlinebutik Caliroots fået en god portion af Aces nye kollektion hjem på hylderne. Tjek det ud.

Nike Air Huarache ”Obsidian” - ca. 855 kr.

Den ikoniske sneaker fra 1991 kommer her i en flot og velfungerende kombination af forskellige nuancer af blå. En af ugens klart mest interessante sneaker-udgivelse. Og den er heldigvis til at få fingrene i, også selvom den ikke er kommet på de danske butikshylder endnu. JD Sports sælger helt eksklusivt de nye sneakers.

Armani Exchange vinter 2014 kollektion

Det italienske mærke har lavet en lille særlig vinter kollektion, som kun er henvendt til mænd. Med masser at mørke vinterfarver og et look, der kombinerer klassik herre- skrædderi med mere sportslige elementer som hættetrøjen. Kollektionen består af 12 looks, som er stylet til overgangsperioden fra efterår til vinter. Det er endnu et eksempel på store modehuse, der forsøger at kombinere en mere klassisk stil med streetwear - både fashion og funktionalitet. Hele kollektionen kan nu købes hos Armani.

A.P.C. x Nike Free OG

Det for tiden hotte franske mærke A.P.C. er altid garant for høj kvalitet og knivskarpt design. For fjerde gang kaster de sig over en Nike-sneaker for at sætte sit eget præg. Denne gang er turen kommet til Nike Free OG-modellen. A.P.C. holder desinget enkelt, men tilhængere af Nike Free modellen vil næppe være skuffede over designet. Udover denne sorte udgave, kommer den også i beige og grå. De kan alle købes hos A.P.C. nu.

LÆS OGSÅ: Det ramte denne uge: Nike dominerer

adidas Originals Superstar 80s NIGO – 800 kr.

En af ugens danske butiksnyheder kommer fra sneaker-butikken Hooha i Elmegade (Nørrebro), der har fået disse nye adidas-sneakers ind af døren. Det sker i anledning af adidas Originals 25 års jubilæum. Her har den japanske modedesigner NIGO, der blandt andet er kendt for sine samarbejde med Pharrell Williams, har sat sit kunstneriske præg på nogle af den tyske gigants mest ikoniske sneakers. Superstaren har fået lov til at stå næsten uberørt, mens flere af de andre modeller har fået en større tur.