Louise Delage ligner ved første øjekast enhver anden 25-årig pige på Instagram.
Hun kan lide at tage selfies af sig selv, når hun er på restaurant, i byen eller i bikini på stranden, og når hun besøger Saint Tropez eller Berlin, smider hun selvfølgelig også lige et snapshot af hendens liv til følgerne.
Der er næppe nogle af Louise Delages nu 76.000 følgere, der har studset over noget som helst, når de troligt har likes hendes billeder, der indeholder nogle af de mest gængse mode eller fødevarerelaterede hashtags.
Et billede slået op af Louise Delage (@louise.delage) den
Men der er bare et lille aber dabei bag det solbeskinnede Instagram-liv, der blev vakt til live tilbage i august: Profilen er falsk og modellen Louise Delage er castet af reklamebureauet BETC.
Profilen er en del af en kampagne for Addicte Aide, der har til formål at øge bevidstheden om alkoholisme blandt unge.
Det afslører en ny video, som folkene bag Louise Delage-profilen netop har lagt op på Instagram-profilen.
I videoen sammenklippes billederne fra profilen fra de seneste uger, og her bliver det klart, at Louise Delage på så godt som alle sine billeder har enten en drink, et glas rosé eller en øl i hånden.
En video slået op af Louise Delage (@louise.delage) den
Præsident og kreativ direktør i BETC Stéphane Xiberras fortæller til Addicte Aide, at formålet med Instagram-kampagnen har været at vise, at det ikke nødvendigvis er let at spotte afhængighed.
"Vi synes, at det var interessant at skabe en karakter, som folk møder hver eneste dag, men som man aldrig mistænker for at være afhængig," fortæller han.
Annonse
Og det ser ud som den alternative kampagne har givet pote. Addict Aide oplevede fem gange mere trafik på deres hjemmeside, efter at den "afslørende" video er blevet delt på sociale medier med mere end 500.000 visninger.
"Forhåbentlig har kampagnen fungeret som en øjenåbner for nogle," sagde Xiberras.
"Jeg håber, de vil kontakte Addict Aide eller andre lokale organisationer, der arbejder for at hjælpe folk kæmper med afhængighed."