Ugens stil: I år er solbrillerne runde

Ugens stil: I år er solbrillerne runde
Offentliggjort

Den runde silhuet lader til at være sæsonens store solbrille-trend. I denne uge kom flere af de helt store producenter ud med deres udkast til sæsonen og understregede det, vi kan forvente endnu mere af. Nemlig de runde briller.

Sidste år var det Stan Smith-sneakeren, der blev genoplivet, i år er adidas Originals klar til at pumpe liv i anden ikonisk sneaker.

Og så var der i denne uge godt nyt fra COS, Sandqvist og DKNY.

Ray-Ban Round Folding Frame Sunglasses – ca. 1.450 kr. (for guld-modellen)

Ray-Ban har altid været en af forgangsmændene for solbrille-moden. I denne sæson lader alle store solbrille-fabrikanter til at være taget tilbage i tiden for at hente den runde silhuet frem igen.

Ray-Ban kommer her med en opdaterering af en sidste års model, hvor de har gjort det muligt at folde brillen på midten og udvide farvepaletten. I klassisk Ray-Ban stil kommer brillerne i en lækker lille æske, så du kan passe godt på de tidsløse briller. Find din favorit blandt de forskellige udgaver her.

Han Kjøbenhavn Doc Clip-On solbriller

Københavnske Han Kjøbenhavn vil også være med på sæsonens store trend. Det gør de ved at introducere et 'klik-på'-koncept, så man i princippet får to briller i en. Det er netop den runde brille silhuet med den lille stang, der forbinder de to brilleglas, som ligner forårets helt store solbrille trend.

Han Kjøbenhavn har taget fat i deres Doc-model og tilføjet disse klik-på brilleglas, og givet dem en lille overmaling med nye farver. Brillerne kommer både online og i butikkerne fra starten af februar. I mellemtiden kan du tjekke deres andre fede ting ud påderes webshop - og kigge nærmere på de forskellige udgaver brillen kommer i.

Sandqvist 'Icon' taskeserie – ca. 3.200 kr. (weekendtasken)

Svenske Sandqvist har udvidet deres sortiment med denne lille samling af tasker i luksuriøs læder. I sort koskind indeholder serien i første omgang en pung, mappe, duffel bag og weekendtaske.

Det bliver interessant at se om svenskerne, der tidligere primært har holdt sig til lærred, kan få succes med det nye materialevalg. Designet er klassisk skandinavisk og har tydelige referencer til fx Acne og Tiger. Sandqvist har taskerne til salg på deres egen onlinebutik.

Yohji Yamamoto forår/sommer 2015 solbriller – ca. 3.400 kr. (viste briller)

Det meste af det den kendte japanske designer (manden bag Y-3 sneakersne) rører ved, bliver eftertragtet i modeverdenen. Han er selvfølgelig også på forkant med sæsonens tendenser og leverer her en kollektion af runde briller i højkvalitets metal og acetat.

Tre ord lægger til grund for inspirationen; dramatisk, avantgarde og intelligens. Det er samtidig, hvad Yamamoto ønsker at kommunikere ud med sine nye solbriller, der formår at blande mode med kunst og arkitektur. Brillerne ligger i den dyre ende, men kvalitet koster. Køb dem her.

adidas Originals Superstar ’Vintage Deluxe’ – 899 kr.

Stan Smith ejede 2014. Men Superstar forventer at overtage sneaker-tronen hos adidas i 2015. De tyske giganter fejrer 45 års-jubilæum for den ikoniske sneaker, og derfor ser vi i øjeblikket en masse nyt til Run DMC-favoritten.

Adidas har ligesom de gjorde sidste år med Stan Smith-sneakeren, lavet en relancering af originalens silhuet og farver, og opdateret materialerne. Den københavnske livsstilsbutik Storm har fået alle de nye par hjem.

Pharrell Williams x adidas Originals Superstar

Lige for at understrege, at de mener det, har adidas netop offentliggjort dette billede, der giver et smugkig på deres næste samarbejde med superstjernen Pharrell. Sidste år var det Stan Smith skoene, der fik en kærlig hånd fra det kreative geni, i år er turen så kommet til Superstar’en.

Man kan roligt sige, at Pharrell formår at følge godt med tidens trends. Men er der snart blevet malket nok på den ko? En foreløbig udgivelsesdato er endnu uvist, men det vil nok ikke vil gå ubemærket hen.

DKNY forår/kollektion 2015 kollektion

Supermodellen Cara Delevignge er cool nok til at være en af drengene, og er med til at vise den skarpe kollektion fra DKNY frem under Manhattan Bridge. DKNY følger i høj grad en af tidens største trend, med at kombinere jakkesæt og blazere med mindre højtidlige elementer. En tendens vi også er glade for her på Euroman.

Newyorker modehuset kombinerer her klassisk skrædderi med baseball-trøjer og sneakers. Underlinjen DKNY Jeans leverer masser af hullede jeans og denim skjorter, og tøj med et strejf af streetwear.

Hele kollektionen rammer de udvalgte forhandlere i nær fremtid. På det af Donna Karen grundlagte mærkes webshop er nogle af elementerne allerede begyndt at dukke op.

Sahara Ray Swim ”Into the Night” video lookbook

Modellen Sahara Ray lever - udover af en succesfuld modelkarriere - også af hendes eget badetøjsmærke, der går under samme navn. Til at visualisere sin nyeste kollektion har hun fået selskab af modelveninden Mara Teigen.

De danser rundt og har det sjovt i et hotelværelse og på stranden ved Venice Beach i Sahara Rays hjemby Santa Cruz. Her formår de på bedste vis at vise det nye badetøj frem i en retro-inspireret og velproduceret kortfilm. Hvis man skulle være blevet inspireret til en gave til kæresten, kan alt badetøjet købes her.

COS forår/sommer 2015 kollektion



Den minimalistiske highstreet-kæde COS er klar til at vise en ny kampagne for deres forårskollektion frem. Her forsætter de i samme fodspor, og leverer endnu en gang et skarpt og rent look. De grå, sorte og hvide farver bærer kollektionen, som undervejs bliver piftet op af alt fra lyse pasteller til klare nuancer af blå og grøn.

Inspirationen har svenskerne hentet fra elektricitet og arbejdet i et laboratorium. Ud er kommet en kollektion med masser af moderne skrædderi, der har klare referencer til futuristisk sportstøj. Flere af elementerne er allerede sat til salg hos COS selv.

LÆS OGSÅ: Ugens stil: Stærk start på det nye sneaker-år

LÆS OGSÅ: 10 ting mænd ikke må have på i træningscenteret

LÆS OGSÅ: Seks cool råd til manden: Sådan skal du binde dit halstørklæde