Tennis er blevet uhyre smart: ”Det er en trenddreven rovdrift, der bliver drevet på tennis lige nu”

Tennis har infiltreret popkulturen, herunder særligt mode, og sat sig på tronen som den mest tjekkede sportsgren af alle. Én, der virkelig ved, hvad det går ud på, er Nikolaj Hansson, som i 2021 stiftede tennistøjmærket Palmes Tennis Society. Vi har bedt Hansson tage temperaturen på tennis; kan den holde dampen oppe, og hvordan navigerer man i et felt, hvor der sker ret meget lige nu?

Tennis er blevet uhyre smart: ”Det er en trenddreven rovdrift, der bliver drevet på tennis lige nu”
Offentliggjort

Hvordan har feltet mellem tennis, mode og kultur udviklet sig, siden du stiftede Palmes?

”Det er blevet mere sammenkrøllet på godt og ondt. Jeg føler mig ofte splittet, når jeg på én og samme tid bygger et brand med udgangspunkt i tennis og arbejder for udbredelsen af tennis som sport og kultur gennem Palmes, men samtidig er beskyttende over for den trenddrevne rovdrift, der bliver drevet på tennis i nutidens zeitgeist.

Men jeg tror, at tungen på vægtskålen for mig er, om man bidrager med noget konkret og positivt til den givne subkultur, som man tapper ind i, eller om man blot hiver, hvad man kan bruge i et rent kommercielt øjemed ud fra kulturen, smider det ind i maskinen og spytter det ud i den anden ende.

Tennis er ekstremt varmt for tiden med spillefilm, Netflix-serier og de nye afarter af ketsjersport, der vinder mere og mere frem. Men i Palmes prøver vi ikke at lade os distrahere af det, velvidende, at når toget af brands er kørt igennem den verden, som er tennis, og er på vej videre mod den næste trenddestination, så er Palmes stadig lige her, på tennisbanerne rundt omkring i verden, som er der, hvor vi for altid hører hjemme.”