Solen nærmer sig sit zenit disse dage, og der findes ikke et mere vitalt tidspunkt at være begavet med et par gode solbriller end nu, hvis du spørger os.
Heldigvis er der masser at vælge imellem ude på det boomende solbrillemarked, der kun ser ud til at blive mere og mere mangfoldigt.
Det nyeste par i montren er fra Palmes Tennis Society, som har slået sig sammen med det danske og helt grønne performance eyewear brand Human Research Studio, der knap nok er gået i luften, om at lave en solbrille, der ikke er, som solbriller er flest.
Annonse
Palmes Tennis Society og Human Research Studio har nemlig valgt at lave en performance brille (lavet i Italien med ramme i 45 procent bioplast, glas med anti-fog coating og justerbart næsestykke, som kan tilpasses tre forskellige størrelser), der skal kunne indgå som en helt naturlig del af dit tennisoutfit.
”Samarbejdet blev skabt ud fra idéen at puste nyt liv i en kategori, der nærmest ikke eksisterer: tennis performance eyewear. Ud fra idéen om at gennemføre et ’tennis eyewear experiment’ har vi lavet Human Research Studios Ritual-brille i et designsprog, der forsøger at raffinere tennisæstetik fra et progressivt og fremadskuende perspektiv, så det er i tråd med Palmes' dna,” siger ejer af Palmes, Nikolaj Hansson.
Palmes Tennis Society har gjort det til deres ting at hente inspiration til deres kollektioner i forskellige dele af populærkulturen. Deres såkaldte ’Daryl’-skjorte er fx lavet med Jack Nicholsen i filmen ’The Witches of Warwick’ (1987) for øje. Og man skal næsten være blind for ikke at se, hvor Palmes har kigget hen denne gang.
De rødtonede solbriller skriger af den langhårede Andre Agassi-version anno start 1990’erne med røde tights og denimshorts, og mon ikke at den amerikanske tennislegende vil nikke anerkendende, skulle han støde på den hurtige brille derude.
Solbrillerne, der koster 2.000 kroner, lanceres i dag og kan blandt andet købes i Palmes’ midlertidige butik i Pilestræde 28 i København K og i Illum, ligesom de også er tilgængelige online på palmes.co og ssense.com.
Jeg bliver måske lidt irriteret på mig selv over, at det stadig er så svært for mig at få Mette frem. Det er nok mest, når jeg er på skærmen. Jeg oplever ikke, det er så svært, når jeg er ude at møde folk.