Når den københavnske modeuge løber af stablen, kan du vide dig sikker på én ting … eller du kan egentlig vide dig sikker på en hel masse, herunder at det danske tøjmærke Another Aspect, startet af de tre venner Anders Poulsen, Daniel Brøndt og Nicolaj Thomsen i 2019, på et tidspunkt i løbet af ugen vil holde et arrangement af en eller anden art.

Ofte inkluderer det noget med nogle drinks i små glas lavet på en italiensk likør, velklædte (på den mere nedtonede måde, som ellers en sjældenhed under modeugen) mennesker og et fyldt fortov i Møntergade foran deres butik.

Arrangementerne har aldrig været en officiel del af den københavnske modeuge, ligesom middagene, festerne og alt det andet hejs, der omgiver modeugen, ikke er det, for det har aldrig rigtig handlet om tøjet.

Nu er tiden dog kommet, hvor Another Aspect for første gang melder sig officielt under den københavnske modeuges faner, når de tirsdag den 6. august afholder en såkaldt præsentation (der er lidt mere low key og ikke involverer en scene eller catwalk) fra klokken 17.30-19.30 i deres butik i Møntergade, som de omdanner til en italienskinspireret bar. Her vil de vise deres kollektion 11 (SS25) frem, som vil blive båret af tjenere/modeller, der – SELVFØLGELIG – vil servere martinis.

Vi har spurgt Daniel Brøndt, brand director i Another Aspect, hvorfor timingen er rigtig nu, og hvad vi kan forvente os fra det danske brand det kommende år.

2024_02_13_Another Aspect_Sprezza_0020.jpg

Hvor står Another Aspect lige nu?

”Det sidste års tid har været en vild rejse, og vi har mærket en hel vanvittig efterspørgsel, ikke blot i Danmark, men os ude i den store verden, så vi står bedre end nogensinde. Med en velfungerende fysisk butik, onlinedelen og retail er vi allerede vokset 60 procent de første syv måneder af 2024. Vi kan snart fejre femårsjubilæum, så vi er også ved at være forbi the early stage … man kan vel sige, at vi er ved at være voksne.”

I er at finde på den københavnske modeuges program for første gang. Hvorfor nu?

”Vi har før diskuteret det ivrigt på kontoret, men har aldrig fundet en måde, hvorpå vi følte, at vi kunne passe ind i programmet og rammerne. Indtil nu. Det var et opkald fra Isabella Rose, COO i CPHFW, der ændrede på den opfattelse. Hun forklarede, at de havde justeret lidt i deres set up og prioriteret præsentationer på lige fod med shows. Det så vi lidt som vores snit til at give det et skud og forsøge at gøre det på en utraditionel måde.”

Hvad har tankerne bag været?

”Vi har altid været en del af den københavnske modeuge, men uden at være det helt officielt, så nu følte vi også, at tiden var inde til at give noget tilbage, i et format som passer rigtig godt til os. De seneste par år har den københavnske modeuge virkeligt vundet indpas på den globale scene, og den rangerer efterhånden meget højt, kun overgået af de to store i Milano og Paris. Så for os endte det også lidt med at være en no brainer, at vi skulle engagere os endnu mere, end hvad vi plejer.”

Hvad håber I på, at det fører med sig?

”Allerede nu kan vi mærke en forøget interesse fra pressen, hvilket i sig selv er en succes. Men i sidste ende handler det mest om, at vi elsker at samle folk og give noget tilbage til vores community, men denne gang i en lidt større skala, end vi er vant til.”

Hvad er planen/målet det næste år?

”Vi har længe leget med tanken om at åbne noget i New York, hvor vi har et godt community. Vi ser os selv som et brand, der i fremtiden har butikker rundt om i verden, og New York kunne meget vel blive vores første uden for landets grænser.”

000005230008.jpg

000005230007.jpg