Mads Andreas Olesen: ”Det har ikke ændret min kerne, at jeg har solgt et firma til 100 millioner”

Mads Andreas Olesen: ”Det har ikke ændret min kerne, at jeg har solgt et firma til 100 millioner”

Som ung drømte han om at starte sit eget teleselskab, og som 25-årig havde han solgt sit første start-up til et trecifret millionbeløb. I dag ejer og leder den 29-årige Mads Andreas Olesen virksomheden MXNEY.io, der tilbyder økonomiske lån og faglig ekspertise til andre med iværksætterdrømme. Vi har talt med ham om hans vigtigste arbejdsredskab, hans mest mindeværdige telefonopkald og om at holde telefonmøder liggende på gulvet.

Offentliggjort

Hvilket miljø prøver du at skabe på arbejdspladsen?

”Jeg er sgu en freak på mange måder. Jeg er ikke bange for at gøre eller sige mærkelige ting, og jeg gør det ikke ud fra en hemmelig agenda. Sådan er jeg bare. Jeg er grænsesøgende med mange ting, og det gør, at mange i teamet kigger på mig og finder tryghed i, at deres CEO kan ligge ned på gulvet og have et møde imens. Jeg tror ikke, at nogen sidder med den tanke, at det er kæft, trit og retning. Jeg sætter selv barren et vist sted.”

Hvilke fordomme møder du som ung leder?

”Mange synes, at CEO-titlen er popmoderne, og at man bare skal kalde sig for chef, men det er jo slet ikke meningen med CEO-titlen, at man spiller smart. Det handler om, at direktører i andre firmaer skal vide, om de forhandler med én, der kan skrive under, hvis man bliver enige om en aftale. Det fortæller stillingen noget om. Og det gør jo også en forretning ineffektiv, hvis stillingerne hedder alt muligt andet. Tituleringen er til for, at man internt i organisationen skal vide, hvem der er hvem, men det er lige så meget for omverdens forståelse af organisationen. Der er altså nogle funktionelle elementer ved det.”