Dansk tøjmærke har indtaget USA: ”Vi skal konkurrere med de bedste affordable luxury brands i verden”

Danske NN.07 har netop åbnet butikker i både New York og London. Men hvis du tror, at det hele er hændeligt held oven på hypen fra tv-serien ’The Bear’, hvor en jakke fra NN.07 pludselig var med og skabte stort postyr, så tager du fejl. Den internationale ekspansion er resultatet af en konkret strategi, fortæller virksomhedens direktør.

Offentliggjort

OP AD FORMIDDAGEN, lørdag den 7. september 2024, begyndte mænd i mange aldre at ankomme til 276 Lafayette Street i Soho, Manhattan. En kø dannede sig. I begyndelsen regnede det, og flere havde taget paraplyer med, men senere på dagen klarede det op, og regnen forsvandt. Man må formode, at de var spændte, de her mænd, mens de stod og ventede i den milde regn. Det var en dag, de havde ventet på.

For indenfor på 276 Lafayette præsenterede muligheden sig nu endelig for at få fingrene i en af disse års mest efterspurgte og – på samme tid – utilgængelige jakker: Gael 8267 fra det danske tøjmærke NN.07.

Eller som den måske bedre er kendt: ’jakken fra ’The Bear’.’

Lige siden det uortodokse hunk Jeremy Allen White havde den på i rollen som Carmy i megahittet ’The Bear’, har den ikke været til at komme i nærheden af. (Næsten ikke, i hvert fald. To gange har NN.07 sat mindre oplag til salg; begge gange er jakken blevet revet væk, før de fleste er nået at komme til tasterne).