Moderedaktør Barbara Gullstein: ”Modeugen handler mere om branding end det egentlige tøj”

Coronakrisen har tvunget de fleste brancher til at tænke anderledes, og modeuger verden over er ingen undtagelse. Men hvordan adskiller denne sommers modeuge sig fra tidligere? Vi har taget en snak med Euromans Senior Fashion Director, Barbara Gullstein, der kan rapportere om en modeuge med mere fokus på budskaber end tøj.

Moderedaktør Barbara Gullstein: ”Modeugen handler mere om branding end det egentlige tøj”
Offentliggjort

Hvordan adskiller denne modeuge sig fra andre, og har du lige så travlt som normalt?

”Ja, det har jeg helt bestemt. Jeg havde fra starten af ikke forventet, at vi skulle ud til særlig mange shows, men i stedet tænkt, at vi skulle se mange af dem fra en computerskærm. Vi har så fundet ud af, at alt næsten foregår ved fysiske møder. Forskellen er bare, at de fleste af modeshowsene er skiftet ud med happenings, hvor de forskellige mærker forsøger at brande sig på en anderledes måde end ved at vise en kollektion frem på catwalken.”

Hvordan afspejler det sig?