Brødre vil digitalisere kunstmarkedet med ny app: “Vi ville skabe noget, som kunne ramme vores egen generation”
Mattis Curth og den tidligere AaB-fodboldspiller Jeppe Curth vil revolutionere kunstmarkedet ved at forene gallerier og købere digitalt - og samtidig gøre op med idéen om, at gallerierne kun er for kunst-connaisseurs.
Sideløbende med kandidatafhandlingen og produktudviklingen af Artland var Curth-brødrene jævnligt i kontakt med potentielle brugere af app’en. Det førte til, at to investorer 14 dage før brødrenes eksamen valgte at lægge en bunke penge i projektet. Dagen efter eksamen tog Mattis Curth til København for at ansætte den første mand. Artland-teamet har siden vokset sig til at bestå af 15 personer i alt, og i 2018 regner de med at omsætte for en halv til en hel million dollars.
Efternavnet Curth vækker måske genkendelse hos nogle. Søskendeparret har nemlig tidligere vakt overskrifter i flere af landets medier - Mattis som iværksætter og Jeppe som professionel fodboldspiller i klubben AaB, med hvem han i sine knapt 10 år som spiller har kunnet fejre to danske mesterskaber.
Det bedste, der kom ud af min galopperende 40-årskrise, er min sorte Saab 900 Cabriolet. Jeg synes, den er så flot. Det er en skulptur. En panikbil, uden så alligevel helt at være det.