Dyre royale træk: Så vellønnet var Prins Nikolais catwalk
Euromans moderedaktør giver et slag på tasken.
Det var efter alt at dømme et strategisk træk fra Burberrys side, da modehuset hyrede danske prins Nikolai til deres show til London Fashion Week. Det eksklusive britiske mærke har i mange år forstærket deres aristokratiske image, og så sent som i juni kunne man se Kate Middleton på forsiden af Vogue iført en brun ruskindsjakke og rød skjorte fra mærket, der gav os det beige-ternede halstørklæde.
”Burberry er måske det modehus, der er tættest forbundet med det engelske Kongehus. De har gennem mange år klædt de royale i deres mærke, og det giver dem en form for royal blåstempling. Derfor har det sikkert også være en motivationsfaktor, da de valgte prins Nikolai,” fortæller moderedaktør hos Euroman, Frederik Lentz Andersen.
LÆS OGSÅ: "Stor sandsynlighed for Burberry-kampagne med Prins Nikolai på vej"
At den 18-årige danske prins skulle starte sin modelkarriere for et af verdens største modehuse, kom bag på alt og alle. Selv danskere på forreste række til showet ænsede ikke, at det var prins Nikolai, før rygterne begyndte at florere på de sociale medier.
Nu har Grevinde Alexandras privatsekretær bekræftet overfor Ekstrabladet, at det var prinsen, der med lang frakke, guldfarvet skjorte og mørke krøller gik catwalk i London. Hun fortæller også, at Burberrys chefdesigner Christopher Bailey specifikt havde spurgt efter prinsen til modeshowet, der skulle være hans sidste kollektion efter 13 år hos Burberry.
”Hvis det er rigtigt, at Bailey specifikt har spurgt efter Prins Nikolai, så har det 100 procent haft indflydelse, at han er royal, for han har slet ikke været offentligt tilgængelig. Mit gæt er, at et modelagentur har kontaktet Kongehuset for at høre, om han ville være interesseret, hvis nogle store mærker ville bruge ham eksklusivt,” siger Frederik Lentz Andersen.
Han giver også et bud på, hvor meget prinsen har fået ud af sin catwalk for det engelske mærke.
”Jeg vil skyde på, at han får 50.000-100.000 kroner for sådan et job, men det kan også være mere. Det er virkelig godt tænkt af Burberry, for de ved, at historien kommer ud i medierne. Det er rigtig meget omtale, uden at de griber i lommen.”
LÆS OGSÅ: Silke-boxershorts er tilbage takket være Tom Ford
LÆS OGSÅ: Nyt, dansk smykkebrand kalder sig 'Hanrej'
LÆS OGSÅ: Mandagens detalje: Den velklædte træningsbuks