Det går ikke som forventet for Kanye West og Gap. Eller gør det?

Høje omkostninger, manglende retning og overskredne deadlines. Der er grus i samarbejdsmaskineriet hos Kanye West og Gap, lyder det i en artikel fra The New York Times.

Det går ikke som forventet for Kanye West og Gap. Eller gør det?
Offentliggjort

Det var til stor palaver, da det amerikanske tøjbrand Gap i sommeren 2020 kunne annoncere, at de havde indgået en aftale på 10 år med Kanye West og hans Yeezy-brand.

Som en anden messias skulle Kanye West, der selv arbejdede ved Gap i sine helt unge år og i et interview med The Cut i 2015 erklærede, at han godt kunne tænke sig at være ”the Steve Jobs of Gap”, ind for at forvandle det hårdtprøvede modebrand fra konkursens rand til en del af hypemøllen.

Med visionen om at lave “modern, elevated basics for men, women and kids at accessible price points” blev forventningerne skruet i vejret, nu kunne folk endelig få fat i Yeezy-kreationer til menneskepenge.

Det første halvandet år af samarbejdet kastede kun to smagsprøver af sig, der begge blev solgt online; den første var den meget omdiskuterede ’round jacket’ i nylon, der kom sidste sommer, mens den anden var ’the perfect hoodie’, som efter sigende slog Gaps salgsrekord for en enkelt dag.