Kenzo har fået et markant boost i popularitet efter Humberto Leon og Carol Lim fra Opening Ceremony har taget den kreative styring. Powerparret har med en opdateret æstetik og meget ungdommelig coolness tilført en vital indsprøjtning til det japanske mærke. Leon og Lims tid bliver nu ligeligt fordelt mellem cool New York og elegante Paris, og den nye konstellation med Opening Ceremony-grundlæggerne ved roret har købt Kenzo et hipt produkt, der kan det, det hele handler om: Sælge masser af tøj.
Torsdag viste Kenzo en fin kollektion ved modemessen Pitti Uomo i Firenze. Referencerne gik tilbage til Kenzo i 1970'erne med safariinspirerede tigerprint og futuristiske snit. Størstedelen af materialerne var specielt udviklede til kollektionen, som for eksempel behandlet nylon, der fik fremtiden til at rykke lidt tættere på. Farverne gik fra printede, lyseblå skyer over gråblå strik og jakkesæt til rød og metallic.
Det bedste, der kom ud af min galopperende 40-årskrise, er min sorte Saab 900 Cabriolet. Jeg synes, den er så flot. Det er en skulptur. En panikbil, uden så alligevel helt at være det.