Du kender muligvis ikke disse tre brands, men hold øje med dem

Euromans moderedaktør, Kenneth Pihl Nissen, var sidste uge til den italienske modemesse Pitti Uomo for to dages gensyn med solen og en gennemgang af de kommende AW22-kollektioner.

Du kender muligvis ikke disse tre brands, men hold øje med dem
Offentliggjort

Verdens ældste modemesse, Pitti Uomo, som normalt afholdes hvert halve år i Firenze, var tilbage igen efter et tre sæsoners nedlukning grundet covid-19.

Messen har historisk set været et godt sted at spotte nye, spændende herremærker, og det er også grunden til, at vi tog en tur til Norditalien.

Især disse tre brands vagte vores interesse:

Ten C

Ten C blev i 2010 startet af de to designere Akkesandro Pungetti og Paul Harvey, som forinden havde arbejdet hos henholdsvis Stone Island og C.P. Company.

Målet var at skabe det bedste overtøj, og det må man sige, at de er lykkes ganske godt med. Overtøjet er bl.a. lavet i Original Japanese Jersey, som tilpasser sig din krop med alderen, er vandafvisende og ældes med samme ynde ligesom raw-denim.

Se mere her.

Yekaterina Ivankova

Efter den kazakhstanske designer Yekaterina Ivankova afsluttede sin uddannelse fra Polimoda i Firenze, begyndte hun at at arbejde med bæredygtighed og restmaterialer. Ligesom danske (di)vision dekonstruerer hun forskellige beklædningsgenstande og sammensætter dem derefter på en ny og frisk måde. Hvert stykke tøj er unikt og ikke to ting er ens.

Se mere her.

Paraboot

Franske Paraboot har eksisteret siden 1908, så de er på ingen måde nye i branchen, men deres sko fortjener absolut at blive fremhævet. Fx er deres fodformede model ’Michael’ den perfekte afslappede lædersko til et par raw-denim jeans, en beanie og en knælang uldfrakke.

Find skoene her.

Se, hvad vi ellers skriver om: Herresko, Herremode og Herretøj