USA's brocast nr. 1 laver tenniskollektion med danske Palmes

Det er den fælles passion for tennis og kulturen omkring, der har bragt amerikanske Chris Black og Jason Stewart fra podcasten 'How Long Gone' sammen med Palmes Tennis Society. Vi har talt nærmere om kollektionen med Nikolaj Hansson, manden bag det danske tøjmærke.

USA's brocast nr. 1 laver tenniskollektion med Danske Palmes
Offentliggjort

Chris Black og Jason Stewart har fået skabt sig en dedikeret lytterskare med podcasten 'How Long Gone', hvor de to amerikanske venner kommer med deres take på blandt andet popkultur, mode og musik. Hvis du lytter med, ved du også, at de begge er blevet bidt af at spille tennis.

Nu kan 'How Long Gone' lancere en lille tenniskollektion i samarbejde med det danske mærke Palmes Tennis Society, som Nikolaj Hansson står bag. Palmes Tennis Society gik i luften i 2021, og det er mærkets første collaboration nogensinde.

Sammen har 'How Long Gone' og Palmes Tennis Society designet en langærmet T-shirt, et par tennisshorts og en tote bag, hvilket kan købes fra i dag klokken 18.00 på Palmes.co.

Vi har halt med Hansson om deres fælles passion for tennis, og hvordan samarbejdet har fundet sted:

Hvorfor har I valgt at samarbejde med 'How Long Gone'?

"Jeg fik idéen til Palmes i starten af den første nedlukning, hvor jeg blev træt af at sidde derhjemme og savnede at hænge ud med mine venner. Jeg var på det tidspunkt begyndt at se en del tennis og dykke ned i sportens underliggende kultur gennem bøger og film, så jeg skrev rundt til forskellige venner og fortalte, at jeg havde meldt mig ind i en tennisklub, og at de skulle komme med ud og spille.

Jeg blev hovedløst forelsket i sporten, og derfra kom idéen til Palmes; at bruge tennis som samlingspunkt for mennesker og vise nye perspektiver på sporten og dens omkringværende kultur. Det er også derfor, at vi kalder os for 'Palmes Tennis Society', fremfor fx "... club" for på den måde at åbne kulturen op.

På samme måde, som at Palmes kom ud fra et savn efter at se ens venner, bruge tid med dem, danne nye relationer og få energi fra menneskene omkring os, så startede Chris og Jason deres podcast, 'How Long Gone', op under nedlukningen som en måde at for dem connecte på, invitere venner og ligesindede ind og skabe nye relationer og samtaler."

Hvordan opstod kontakten til 'How Long Gone' og selve samarbejdet?

"Det hele skete egentligt ret naturligt. Jeg var ude at spille tennis med min gode ven Flynn McGarry, som var på besøg hos mig i København, og vi kom til at snakke om 'How Long Gone', hvor han netop havde været gæst i et af deres afsnit.

Han nævnte, at Chris og Jason begge også var blevet forelsket i tennis og spillede en hel del. Jeg havde hørt et par af deres afsnit og kunne godt lide, hvor afslappet, selvironisk men samtidig betænksomt, at podcasten var. Det var som at lytte til to venner, der snakker lort i halvanden time, men med en hel masse på hjerte.

Med Palmes har det sidste, vi villet gøre, at sende vores designs ud til en masse internetpersonligheder, som ikke har synderligt meget på hjerte andet end at øse ud af deres liv, hvad de spiser, og hvad for noget tøj de går i, uden at der er nogen kalorier eller substans i det. Jeg forstår det ikke, og det siger mig ingenting. Det føles også lidt for nemt på mange måder.

Vi har ikke nogen strategi som sådan, men deler vores ting med vores venner og bekendte rundt omkring i verden, som vi beundrer og føler os inspirerede af. Nogle af dem spiller allerede tennis, mens andre måske har en interesse for sporten og laver nogle ting, som vi selv synes er pissespændende."

Hvordan har dialogen og udarbejdelsen af kollektionen foregået?

"Jason og Chris skrev, efter at de havde fået nogle af vores ting og spurgte, om vi ikke skulle lave noget sejt sammen. Deres indgangsvinkel var at lave en ny version af vores tennisshorts, der kommer i en let, breezy kvalitet med lommer, hvor du kan have tre tennisbolde i hver. Jeg spiller tennis i dem flere gange i ugen, og det gav god mening at have den style som udgangspunktet for samarbejdet.

Derfra gik vi i gang med at brainstorme på det grafiske sprog for samarbejdet, hvor vi har sat Palmes' grafiske univers sammen med How Long Gone's farvepalette af grøn og blå, men på en ret underspillet måde.

Det var en masse mails frem og tilbage og et par videokald også, hvor jeg sad i Danmark sent om aftenen, mens Chris sad i sit hus i LA og drak vand af en fem-liters dunk og Jason var på vej i Equinox i hans nabolog i Glendale for at træne. Møderne var præcist som at lytte til deres podcast, og jeg tror det er en af grundene til, at de har fået så meget fart på — fordi de er hundrede procent dem selv, hele vejen igennem.

Efter at vi havde fået den grafiske identitet på plads, syntes jeg, at det blev lidt for easy at holde os til et par shorts, så vi har også lavet en langærmet T-shirt i økologisk bomuld og en tote bag i slidstærkt, 425 grams økologisk bomuld med en udvendig lomme, så man kan have sine ketsjere og bolde i det store rum, mens man kører telefon, nøgler og pung ned i lommen."