Christian Stadil: ”Når vi fejrer nytår i min familie, står vi oppe på stolene med lidt penge i hånden, så det nye år forhåbentlig bliver prosperous”

Christian Stadil: ”Når vi fejrer nytår i min familie, står vi oppe på stolene med lidt penge i hånden, så det nye år forhåbentlig bliver prosperous”

Den 51-årige virksomhedsejer om champagnens magi, en fast julefrokosttradition og nye begyndelser.

Offentliggjort

Tøj, tatoveringer, buddhisme og kampsport. Du har et hav af interesser. Nu har du skabt dit eget champagnemærke. Hvordan blev du interesseret i det?

”For 12-13 år siden blev jeg dansk ambassadør for Dom Pérignon uden egentlig at have bevæget mig i champagnens verden før, andet end et glas i ny og næ til festlige lejligheder. Men de syntes åbenbart, jeg ville være en god ambassadør for deres brand.

Det er jo noget, man inden for champagne har brugt meget: kendte ansigter, der har skullet sælge produktet. Cristal, der med deres gennemsigtige flaske var leverandør til den russiske zar, Pol Roger, der leverede til Winston Churchill, og Napoleon havde ligeledes nogle samarbejder med forskellige champagnehuse. Nu vil jeg ikke sammenligne mig for meget med dem, for jeg tror dog ikke, at jeg har et Napoleonkompleks, ha ha.

Men ambassadørskabet indebar, at jeg fik lov til at holde et par middage om året, hvor jeg kunne invitere, hvem jeg ville, hvilket egentlig var ret vildt. Jeg arbejder selv meget med influencere nu om dage, og der vil man gerne have bare en smule kontrol med, hvad det er, de lægger ud om produktet, men Dom Pérignon gav mig totalt frie rammer til at sammensætte og promovere de her middage.