Dansk ur-brand vil have dig til betale 150.000 kroner for et ur, ingen ud over nørderne vil kunne anerkende

Dansk ur-brand vil have dig til betale 150.000 kroner for et ur, ingen ud over nørderne vil kunne anerkende

Det er ikke for børn at starte et ur-brand, der tager kampen op mod giganter som Rolex og Panerai. Linde Werdelin har ikke desto mindre holdt sig flydende i en turbulent branche, der normalt spiser deres slags til morgenmad. Det danske ur-mærke fejrer 20-års jubilæum med ny kollektion.

Offentliggjort

Jorn Werdelin ved det godt. Hans ure er ikke for alle. Der er dels prisen og navnet: Hvorfor give 100.000 kroner for et ur, som ingen, ud over de allerede indviede, kender?

Som den 57-årige dansker siger, så tager det ”virkelig lang tid at forelske sig i et ur fra et ukendt brand.”

Så er der designet på urene: Linde Werdelin har siden starten af 00’erne lavet sportsure, som sagtens kan bruges som hverdags-ur, men firmaets anden medstifter, designer Morten Linde, har også givet urene et let genkendeligt og industrielt udseende, som deler vandene.

Hvis ikke urene fra Linde Werdelin var så gennembearbejdede, facetterede og detaljeorienterede, ville man næsten kalde dem brutale.