”Vores ure er lidt in your face. Det er ikke alles kop te, det forstår jeg”

Det danske ur-brand Linde Werdelin fylder 20 år. Vi har talt med medstifter Jorn Werdelin.

”Nogle siger, at hvis man stadig eksisterer i ur-branchen efter 20 år, så er man en succes.
Offentliggjort

Tillykke med de 20 år. Hvad er hemmeligheden bag jeres succes?

”Vi har været på forkant. Da vi begyndte, var reklamer noget med dyre magasinsider. Vi fik en side i American Express Magazine, det var superflot, men kostede 200.000 kroner.

Jeg tænkte: ’Vi går jo fallit, inden vi er startet.’ Det var også begrænset, hvilken effekt det havde. Folk går jo ikke ud og køber et ur, fordi det ser pænt ud. Vi var heldige med timingen af den digitale omstilling og fandt ud af, at ur-blogs som fratellowatches.com og ablogtowatch.com var et godt match.

De store grupper gad ikke dem eller os, i stedet fandt vi hinanden. Vi var uafhængige og skulle ikke spørge en chef, vi kunne tage en beslutning og prøve ting af.