En chefredaktør takker af: "Mange elsker at hade de valg, Euroman foretager"

Efter tre år og tre måneder takker Karl Erik Stougaard af som chefredaktør for Danmarks originale magasin for mænd.

En chefredaktør takker af: 'Mange elsker at hade de valg, Euroman foretager'
Offentliggjort

Euromans forside er en dansk kulturinstitution.

For en gruppe af danske mænd er det en drøm og en ambition at komme på forsiden af Euroman. For andre er det en kilde til spekulationer og diskussioner, hvem Euroman vælger at sætte på forsiden. Det ses som en indikator for, hvem der ’er noget’ i samfundet lige nu. At være på forsiden af Euroman er en anerkendelse for personen, der er på. Forsiden er en kilde til glæde, ærgrelse, overraskelse, nysgerrighed og debat hos de mange andre, der ikke er på.

Forsiden er den side ud af alle sider i trykte, danske medier, der kontinuerligt får mest opmærksomhed i brede kredse af befolkningen. Mange elsker at hade de valg, Euroman foretager. Der påhviler redaktionen på Euroman et journalistisk og kreativt ansvar for at lave den bedst mulige forside hver måned.

Mange øjne hviler på redaktionen, som hver eneste måned belønnes eller straffes for dens forsidevalg alt efter folkedomstolens smag. Folk køber et brand. En forside er en af de vigtigste komponenter i skabelsen af et brand. Øjeblikkelig genkendelighed af brandet via forsidens udformning er afgørende for købssituationen. Danske mænd må aldrig være i tvivl om, at de ser på en Euroman-forside, når de ser på en Euroman-forside. Forvirring sælger ikke magasiner. Forvirring er lig med tvivl om brandet. Når vi ikke kommunikerer klart, hvem vi er, kan vi ikke forvente, at nogen køber vores magasin.