Lakrids by Bülow lancerer likør for at få fat i manden

For første gang i lakridsvirksomhedens levetid bevæger LAKRIDS BY BÜLOW sig uden for konfekturekategorien med den økologiske lakridslikør FORTIFIED LIQUORICE: "Selv om lakrids føles maskulint, er det primært kvinder, som køber vores produkter, og likøren komplimenterer nu vores portfolio," siger stifter Johan Bülow.

Lakrids by Bülow lancerer likør for at få fat i manden
Offentliggjort

Da Johan Bulöw åbnede LAKRIDS BY BÜLOW på Bornholm for snart 13 år siden, gik der ikke mere end 14 dage, før han fik de første prik på skulderen fra flere forskellige ældre mænd. Hjemme os dem selv havde de fremstillet alkoholbaserede opskrifter på alt fra snaps til rom og opfordrede Bülow til at skulle lave sit bud på en alkoholiseret drik med smagen af lakrids.

"Jeg har vitterligt fem-seks gange hvert år fået sendt breve eller små pakker ind med nogle forskellige ingredienser og håndskrevet fremgangsmåder til at kunne lave noget, som de fandt helt sublimt, og som de måske brugte i nogle tilfælde til lige at få gang i dagen.”

Der skulle dog gå en hel del år, før Bülow valgte at tage udfordringen op, han holdt sig til konfekture. Selv om udfordringen egentlig var godt i tråd med, hvad han ville bevise med lakrids.

"For mange er lakrids et stykke slik, men vi har altid defineret lakrids eller lakridsroden som en smag. Derved har vi ment, at det stærke i vores koncept var, at vi havde en smag, vi kunne arbejde med og ikke bare inden for konfekture, men også videre ud i andre kategorier.”