Landsholdets kok lancerer en burger i samarbejde med McDonald’s

McDonald’s er klar med et nyt burgersamarbejde, hvor fastfoodkæden har allieret sig med en ny gourmetkok. Denne gang er det Per Thøstesen, der lægger navn til og har lavet en ny Homestyle-burger.

Landsholdets kok lancerer en burger i samarbejde med McDonald’s
Offentliggjort

Så er der atter nyt på den kommercielle burgerfront. McDonald’s kan nemlig præsentere den næste stjernekok, som de har valgt at krydse klinger med i et nyt burgersamarbejde.

Denne gang er det indehaveren af Bistro Boheme og den officielle kok for det danske herrelandshold i fodbold, Per Thøstesen, der har kreeret sit bud på en Homestyle.

Tidligere har McDonald’s haft et samarbejde med kokkene Jonathan Berntsen, Henrik Jyrk og Paul Cunningham, der har alle har grebet opgaven kreativt an med alt fra en ’Chicken Caesar’ til ’Tokyo Teriyaki’. Per Thøstesen er derimod gået mere klassisk til værks med sin ’Homestyle Smokey Cheese’, som burgeren hedder.

”Jeg elsker en klassisk burger. Og skal jeg endelig have en burger, så skal det selvfølgelig være en burger med ost og bacon,” siger Per Thøstesen.

Burgeren består, udover bøffen, af to slags ost – en smelteost med cheddar og en skive modnet, røget ost. Derudover indeholder den også en røget chipotlemayo, som Per Thøstesen har udviklet til anledningen, der sammen med en salsa, et krydderimix og bacon udgør ingredienserne.

”Jeg var nok en af de første herhjemme, der virkelig brugte chipotle i mit køkken. Jeg elsker den røgede smag, og selvom det måske er gået lidt af mode, så var jeg ikke i tvivl om, at jeg ville bruge dens milde, røgede chilismag som et af lagene af røg i min burger.

Mens de foregående burgere har været fortolkninger af blandt andet salater, bernaise- og simreretter, er det her en fortolkning af en klassiker på burgerkortet,” siger Per Thøstesen.

Burgeren vil være tilgængelig på landets McDonald’s-restauranter tirsdag den 21. juni.