Nu kan du blive co-founder af Slurp Ramen

Ramen-jointen åbner ny afdeling på en helt speciel måde.

Nu kan du blive co-founder af Slurp Ramen
Offentliggjort

Når man åbner en restaurant, er det normalt enten noget med et banklån eller en stor stærk pengemand i ryggen, der leverer kapital til opstartsfasen. Begge dele kan have sine udfordringer, men der findes altså også en tredje mulighed.

Slurp Ramen, som siden 2017 er blevet anerkendt som en af verdens bedste ramen-joints, har i forbindelse med åbningen af deres anden restaurant lanceret en crowdfunding-kampagne i samarbejde med gastro-tjenesten Tipster.

”Idéen om crowdfunding er ikke ny, men vi er de første i verden, som har udviklet en crowdfunding-platform dedikeret til restauranterne”, fortæller Simon Evers, stifter af Tipster.

Man har altså mulighed for at hjælpe med at gøre ramen-drømmene til virkelighed gennem forskellige tilbud.

”Efter at have serveret områdets mest sjælfulde ramen gennem snart syv år, er vi klar til at tage det næste store skridt. Vores restaurant har fuldt hus hver aften, og vi er efterhånden blevet en publikumsfavorit i nabolaget. Nu er det tid til at bringe vores unikke smage videre til endnu flere mennesker ved at åbne endnu en restaurant, og vi vil have jer til at være en del af det,” udtaler stifteren af Slurp Ramen, Philip Inreiter, som tidligere har arbejdet på Noma og den tre-stjernede michelinrestaurant RyuGin i Tokyo.

Inreiter.jpeg

For at støtte projektet kan du selvfølgelig, som de fleste andre, vælge at købe en menu på forhånd, men hvis du er villig til at hive den helt store tegnebog frem, kan du også få din helt egen personlige skål og ubegrænset ramen resten af livet. Det koster dig den nette sum af 50.000 kroner.

Tidligere har blandt andre Lille Bakery gjort noget lignende, da de med stor succes benyttede sig af crowdfundingsiden ’Kickstarter’ i forbindelse med åbningen af bageriet på Refshaleøen.

Den nye Slurp Ramen slår forventeligt dørene op i slutningen af oktober og kommer til at ligge i Borgergade i det indre København.

Du kan se hele kampagnen lige her, hvor Rene Redzepi i en video også blåstempler projektet, som han jo ynder at gøre det for sine tidligere medarbejdere.