Vi drikker alt for lidt sherry

Vi drikker alt for lidt sherry

Sherry har gennemgået en langvarig krise i efterspørgsel og salg og er gledet ud af mange forbrugeres bevidsthed. Der er dog mange gode argumenter for at genopdage den unikke hedvin, som er svaret på mange gastronomiske udfordringer.

Offentliggjort

”VI MISTEDE nok det meste af en generation af konsumenter, men forhåbentlig kan vi få den næste generation tilbage på sporet igen.”

Ordene drejer sig om sherry og kommer fra Edouardo Davis fra luksushuset Bodega Tradicion. Det er – i hvert fald en del af – forklaringen på, at sherry har gennemgået en langvarig krise i efterspørgsel og salg.

Sandt er det, at den unikke drik, sherry, var gledet ud af mange forbrugeres bevidsthed, hvilket afspejlede sig i svigtende salg og krise i de store huse.

Det er synd og skam, for denne hedvin kan noget, som ingen andre vine kan. Den helt specielle fremstillingsproces gør, at udtrykket i vinene stort set ikke kan genfindes nogen andre steder i verden. Og gastronomisk kan sherry skabe match ud over alle grænser.