Jeppe Rindom stormer frem med Pleo: ”Hvis vi kan fornemme, at kandidaten ser det som et normalt job, får de ikke stillingen'

Jeppe Rindom stormer frem med Pleo: ”Hvis vi kan fornemme, at kandidaten ser det som et normalt job, får de ikke stillingen"

Pleo har med deres firmakortløsning revolutioneret måden, virksomheder håndterer medarbejderudgifter på. I 2019 rejste de 375 millioner kroner, hvilket er en af de største investeringer i en dansk iværksættervirksomhed nogensinde. I spidsen for den fremadstormende start-up står Jeppe Rindom, som vi har mødt til en snak om et defekt politisk system, kunsten at skabe en virksomhedskultur, og hvorfor det er vigtigt at råbe højt om sine ambitioner.

Offentliggjort

EN HØJ SLANK MAND træder ud ad elevatoren og ind i, hvad der nærmest kan betegnes som en velkomststue. Jeppe Rindom er iklædt hvid skjorte, smalle sorte jeans og et tørklæde, han ynder at gå i. Han undskylder de fem minutters forsinkelse, inden han tilbyder at lave mig en kop kaffe.

Vi er på 3. sal i en stor, hvid kontorbygning, som ligger i en baggård ved Sortedam Dossering. Naboerne er Madklubbens buffetrestaurant Food Club og kommunikationsbureauet Lead Agency.

Det er her, at Pleo, en af Danmarks nye, store start-up-successer, har deres København-afdeling. Kontorerne er fordelt på tre etager, der forgrener sig ud i de omkringliggende bygninger, og indretningen er spartansk og virker nærmest ufærdig, som om der hele tiden skal findes plads til et nyt skrivebord.

På vej mod lokalet, hvor interviewet skal foregå, spørger jeg Rindom, hvor mange mennesker de egentlig har ansat i Pleo.