Kommunikationschef Jonas Schrøder: ”Det er oftest, når man affejer en sag eller ikke får sat sig godt nok ind i den, at man får hvirvlet sig ind i en shitstorm”

Kommunikationschef Jonas Schrøder: ”Det er oftest, når man affejer en sag eller ikke får sat sig godt nok ind i den, at man får hvirvlet sig ind i en shitstorm”

Jonas Schrøder er kommunationschef hos Rema 1000, og her har hans evne til at bruge sin egen person i sin virksomhedskommunikation på blandt andet LinkedIn og Twitter høstet roser i branchen. Vi har talt med ham om sociale medier, at håndtere en shitstorm og mere til.

Offentliggjort

Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud for dig?

"Jeg møder omkring kl. 8, hvor jeg gennemgår mine mails og får ordnet diverse praktiske opgaver. Derefter gennemgår jeg dagens aviser og vurderer, hvorvidt der er sager, vi skal gå ind i, holde os ude af eller være opmærksomme på. Der sker utroligt mange ting på samfundsplan rent politisk og forbrugermæssigt, som vi skal forholde os til.