LinkedIn bliver mere populært på telefonen: Sådan får du den mest mobilvenlige profil

LinkedIn er dit virtuelle visitkort, men hvis du ikke bruger det sociale medie ordentligt, får du ingenting ud af det.

LinkedIn bliver mere populært på telefonen: Sådan får du den mest mobilvenlige profil
Offentliggjort

Twitter, Instagram og Facebook tilbyder alle en eller anden form for underholdning, når du scroller gennem dine sociale medier. I den mere støvede ende af hylden findes LinkedIn, der også er kendt som det professionelle sociale medie. Her kan du blive forbundet med forretningsforbindelser, skabe nye kontakter og lede efter et nyt job. Det virker måske umiddelbart mere tillokkende at trykke på Instagram-ikonet i stedet for LinkedIn på mobilen, men det kan betale sig at investere tid i sidstnævnte. En skarp profil på LinkedIn kan nemlig være med til at udbygge dit netværk eller til at score drømmejobbet.

Over halvdelen af brugerne på LinkedIn er på det sociale medie via app’en på telefonen, og det har betydning for, hvordan din profil skal se ud. Vi har fået forfatter, journalist og LinkedIn-ekspert Abelone Glahn til at fortælle, hvordan din profil tager sig bedst muligt ud på mobilen – og hvad du skal og absolut ikke skal gøre, hvis du gerne vil være en LinkedIn-succes.

1. Billeder

”Det indtryk, der dannes af dig på LinkedIn, er meget koncentreret på det første billede, der bliver vist på mobilen. Faktisk er der 14 gange større sandsynlighed for, at folk kigger nærmere på din profil, hvis du uploader et portrætfoto. Det er vigtigt, at det er billede, hvor man kan se dine øjne, fordi det er det eneste sted, hvor man ”fysisk” møder dig. Hvis der bare er en grå silhuet, tænker man, at du ikke tager LinkedIn alvorligt, og så gider man ikke besøge din profil.”