Forretningsfrokost med Lars Thylander: ”Jeg har det meget stramt med møder, der varer længere end en time”
Forretningsmanden Lars Thylander har spist flere forretningsfrokoster end de fleste. Han ved præcis, hvad der skal til for, at en frokost bliver både uformel, effektiv og fuld af velsmag. Han er bestyrelsesformand og partner i en kapitalfond, der investerer i ejendomme, og frokosten med hans netværk er en strategisk vigtig del af arbejdsdagen.
Foto: Paw Gissel
Hvordan planlægger man en forretningsfrokost på bedste vis?
”Det afhænger af, hvor mange man skal deltage. De store frokoster er typisk ikke så relations-skabende, de er mere til fejringer af closings eller generel introduktion af to teams. Den mest givtige forretningsfrokost er, når man sidder og drøfter noget i uformelle rammer, og man kun er to eller tre, der måske kender hinanden godt eller vil lære hinanden at kende. Det er bedst, hvis snakken går lidt uformelt hen over et stykke mad.”
Hvilken taktik bruger du oftest?
”Jeg har ikke nogen bevidst taktik, og det tvivler jeg også på, at andre har. Hvis man kender hinanden godt og har et venskab, så interesserer man sig jo naturligt nok for andet end forretningen. Hvis det er en frokost med en af mine gode venner, vil jeg jo gerne vide, hvordan hans kone og børn har det. Det er der ikke noget strategisk i. Man skal bare være sig selv. Men hvis man ikke kender hinanden så godt, vil jeg typisk indlede med nogle ’små hop på stedet’ med snak om vind og vejr.”