DET HAR VÆRET en lang arbejdsdag. Mens menigmand er taget hjem fra arbejde, været i supermarkedet og sikkert tuller rundt i køkkenet og snitter løg, er der ingen træthed at spore hos de fremmødte til aftenens netværksmøde. 18, i aftenens tilfælde, mænd mellem 20 og 35 år har beholdt arbejdsuniformen på og er taget direkte til fyraftensnetworking i netværksgruppen, de kalder Decision Makers Club.
De trykker hænder, smiler og nikker, spørger interesseret ind, smiler og nikker noget mere, griner, laver fagter, fortæller og smiler og nikker så igen. De er alle iværksættere, eller ”selvstændige ejerledere eller C-level-beslutningstagere,” som jeg får at vide, at det egentlig hedder. Det er ikke til at se, at de alle ankommer på bagkant af 10 timers arbejde. Det grålige skær, en hel dags kontorarbejde har det med at male i vores andres ansigter, er erstattet af en smittende entusiasme. Optimismen stråler simpelthen ud af de unge C-level-beslutningstagere.
I Decision Makers Club mødes de for at netværke. Ikke bare for at drikke kaffe, sludre, hænge ud eller drikke sig fulde. De mødes for at netværke.
UGEN FORINDEN taler jeg i telefon med Nina Ulrik Jensen. Hun er en af medstifterne af Decision Makers Club. Netværksgruppen voksede ud af den århusianske iværksættermuld tidligere på året og har en fælles tro på, at relationer og vidensdeling på sigt skaber forretning helt af sig selv, som der står på deres hjemmeside. Med andre ord: Hvis du er ung og har en virksomhed, et bureau eller noget tredje vigtigt, kan du mødes med ligesindede og få nye erfaringer, perspektiver og sågar kunder.