Er Facebook, Instagram og LinkedIn alt for mainstream for dig? Og føler du ikke, at du får nok ud af dine følgere og forbindelser? Så er det måske på tide, at se dig om efter nogle af de mere eksklusive klubber i den virtuelle verden, som har det på præcis samme måde som dig.
Her har du listen med de fem mest eksklusive sociale netværk, som du kan joine lige nu, ifølge Highsnobiety,:
1. Raya
En slags Illuminati-Tinder kun for de rige og berømte - og så er der selvfølgelig også plads til influencers med tusindvis af følgere på Instagram.
Ifølge online-magasnet Nylon er der dog nu også spottet mere almindelige mennesker på Raya, men kan så også opfylde fire følgende kriterier:
1. Du skal have en cool beskæftigelse/ eller en kreativ beskæftigelse
2. Du skal have mange Instagram-følgere (minimum 5000)
3. Du skal have andre venner på Raya, der kan anbefale dig
4. Du skal være lækker
Hvis du så til gengæld kan leve op til de fire kriterier, kan du være heldig at komme på date med Cara Delevigne og andre kendisser som Sharon Stone, Teri Hatcher, Matthew Perry, Flume, Avicii, Joe Jonas og Alexander Wang - bare for at nævne nogle enkelte.
2. Best of All Worlds
Er du en indflydelsesrig entreprenør? Så er “Best of All Worlds” stedet, hvis du ønsker at finde ligesindede uden alle de random venneanmodninger og forbindelser på Facebook og LinkedIn.
Men selvom du måske lever op til Best of All Worlds-kriterier, så er det ikke sikkert, du kan komme med i klubben. For der kræver det altså en invitation fra et af de eksisterende medlemmer på platformen.
Erik Wachtmeister, som står bag platformen, forklarer til Wired, at den nu ikke kun er for de superrige, men at målet er at folke med indflydelse får mulighed for at bygge bro mellem deres professionelle og sociale verden.
Alligevel er appen fyldt op med modeuger, polokampe og designbazarer, som nok kræver, at du har et gyldent kreditkort med dig på lommen.
Medlemmerne kan dele deres nuværende og fremtidige placering, og derfra kan de så forbinde sig med andre indflydelsesrige forbindelser. Og hvis man ønsker, at engagere sig i en bestemt aktivitet, kan man svælge i kategorierne: business, mad og vin, sundhed, teknologi og kunst.
3. Rich Kids
Som det fremgår af navnet, er der nok her tale om et eksklusivt fællesskab for den lidt yngre generation. Her kræver det ikke en invitation at blive medlem, men alle er velkomne, hvis de altså lige er villige til at betale 1000 euro om måneden.
Så kan man til gengæld poste sine vilde og flashy billeder igennem appen og dele det med andre superrige unge. Og det er da heller ike noget, de lægger skjul på, på deres hjemmeside:
“Hvis de 1000 euro er for meget, så er det her ikke for dig”
En tredjedel af abonnementet bliver dog doneret til velgørenhed, særligt til fattige unge, som ikke har råd til at studere.
Rich Kids er dog for nyligt blevet fjernet fra Apple’s App Store, selvom den ifølge dem selv ikke brød nogle af deres guidelines. Derfor kan man kun få den enten via Android eller Google, eller deres web-optimerede app til iPhone, mens de arbejder på at få den tilbage i App Store.
4. The Marque
Når man ser på prisen, så er 'The Marque' en kombination af de to ovenstående. Her skal du nemlig også inviteres ind i varmen af et af de eksisterende medlemmer, og så skal du dog kun betale 1000 euro årligt.
Hos The Marque er der fokus på at netværke, og at medlemmerne skal have mulighed for at få fat på nogle af de mest succesfulde business-mennesker på tværs af en lang række industrier.
Her vil du også få mulighed for at investere i virksomheder, du ser et særligt potentiale i, og oveni hatten får du en Relationship Manager, der vil hjælpe dig med at opbygge en stærk profil.
Vil du allerede nu se, hvem du kan netværke med på The Marque? Så tjek deres bruger-galleri her.
5. The League
Får du ofte at vide, at du er alt for kræsen, og at dine standarder er alt for høje? Så kan det være, at du skal til at date med appen “The League”.
I modsætning til Tinder vil du kun møde profiler, der møder dine personlige preferencer. Så ingen random swiping her. Derudover har de også lånt lidt inspiration fra appen Bumble, der kun har tilgængelige matches i 24 timer, ind til kvinden skriver. I det her tilfælde varer et match på 'The League' dog i 21 dage.
Derudover skal du registrere dig både med din LinkedIn- og Facebook-profil, så The League kan sikre sig, at du er den, du udgiver dig for at være. Og bare rolig - hvis du er flov over at skulle have en elitær-datingprofil, så sørger The League også for at dine venner og forbindelser på LinkedIn og Facebook ikke får det at vide.
Derudover er The League ikke kun for singlerne. Hvis du allerede er optaget, kan du også tilmelde dig for at oprette diskussioner, grupper og tage til VIP-fester med andre intelligente typer, du hellere ser i din vennekreds end dine nuværende.
LÆS OGSÅ: "Her er de største showoff's på Instagram"
LÆS OGSÅ: "Afslørende: Rige børn flasher forældres skjulte formuer på Instagram"
LÆS OGSÅ: "6 irriterende trends på Instagram, som mænd også er skyldige i"