Adidas og London-brandet Wales Bonner vender tilbage med deres fjerde fælles kollektion, og til dette samarbejde er man gået efter æstetikken fra sportsgarderoben i 70'erne og 80'erne. Dengang sportsfolk havde flair for at iklæde sig stilfuldt, og hvor det ikke var så afgørende, om tøjet var præstationsfremmende eller åndbart. Dengang man tyede til strikveste, polotrøjer, tracksuits, og hvor shortsene ikke kunne blive kortere.
Forestiller man sig en gymnastiksal i 70'erne, er det svært ikke at tænke på et par Adidas Samba-sko, og de to brands har da også taget den ikoniske model under kærlig behandling til dette samarbejde. Det samme gælder Adidas Country-skoen.
Annonse
Farvepaletten på tøjet er valgt for at udvise modighed og bringe glæde. Mens Wales Bonner ligeledes har trukket på deres forskning inden for musik og fotografi fra det vestafrikanske land Burkina Faso til designet på kollektionen.
Wales Bonner x Adidas Originals SS22 lander på hylderne 4. juni. Køb her.
Lacoste og A.P.C. i tennis-fusion
Vi bliver inden for sportstøj. De franske mærker Lacoste og A.P.C. er snart ude med en tenniskollektion, der blander hvert mærkes identitet med sportstøj og militærreferencer, og har fundet fælles udtryk i 90'ernes britpop-bevægelse.
A.P.C.'s signturdenim bruges på en vindjakke, som kommer i marineblå nylon og khaki, mens Lacoste-poloen er nyfortolket med en oversize pasform og en patchwork-konstruktion. Kollektionen byder også på anorakjakker, sneakers og meget mere.
Copenhagen Fashion Week har afsløret sit line-up for SS23, der finder sted til august. Feltet på 36 navne er stærkt og spændende, fra etablerede brands som Henrik Vibskov, Soulland og Wood Wood til talentfulde (di)vision, Berner Kühl og OpéraSPORT.
Ligesom resten af det danske samfund er tilbage til normalen efter to år med corona-begrænsninger, er Copenhagen Fashion Week det samme. Alle shows bliver i fysisk form, men vil også blive transmitteret live gennem modeugens YouTube-kanal eller hjemmeside.
Torsdag fik vi også navnene på de tre finalister i Zalando Sustainability Award, der afholdes under modeugen, og her er der tale om MWorks, Ranra og Ræburn.
Moscot og Saturdays NYC har lavet 'venne'-solbrille
Annonse
'Tomo' betyder ven på japansk og er også navnet på en ny eksklusiv solbrille, som Moscot og Saturdays NYC har designet sammen. Begge brands har dybe rødder i New York, og solbrillen skal repræsentere den pulserende storbykultur.
Solbrillen, der kan fås i henholdsvis sort eller i en 'Havana Chestnut', kommer kun i 150 eksemplarer på verdensplan og kan både købes i Moscot-butikken i København eller online her.
Prisen lyder på 3.150 kr. Måske det er tid til at udskifte dine solbriller?