Arket og Morjas lancerer Penny-loafers sammen

De to svenske brands er gået sammen om nogle enkle Penny-loafers, der kan købes fra i morgen.

Arket og Morjas lancerer Penny-loafers sammen
Offentliggjort

Penny-loaferen er en klassiker, som de fleste tyer til ved mere festlige lejligheder, men kan sagtens også bruges i det daglige til et par denimbukser. Og selv om de fleste forbinder den elegante sko primært med amerikansk prep, stammer den faktisk herfra Skandinavien, nærmere bestemt fra Norge.

Nu får Penny-loaferen endnu mere skandinavisk islæt over sig, når de svenske brands Arket og Morjas lancerer deres bud på en moderne og nordisk udgave af skoen.

Mens Arket, der er en del af H&M group, typisk designer tøj, laver Morjas til hverdag tidsløse sko i god kvalitet. De to har designet et par Penny-loafers, hvor fokus har været på det enkle og skandinaviske udtryk.

Skoene er håndlavet i Almansa i Spanien, og hvert par er produceret ved hjælp af 128 individuelle trin.

Du kan købe dem fra i morgen her på Arkets hjemmeside. Oplaget skal være begrænset.

Loafer 1.jpg
Loafer 2.jpg