Barons to år efter ’Løvens Hule’: ”Man skal ikke tilmelde sig, hvis man tror, Jacob Risgaard sætter sig over i hjørnet og driver virksomheden for én”
Hvordan er det gået for Barons, siden Jacob Risgaard i 2020 investerede 750.000 kroner i skjortevirksomheden mod en ejerandel på 10 procent? Vi har talt med Joachim Latocha om, når hverdagen rammer igen, finde sin egen identitet som brand og visionerne for fremtiden.
Hvad har det betydet for Barons at være med i ’Løvens Hule’?
”En masse positiv interesse i perioden efter, hvilket vi er meget taknemmelige for. I det afsnit, vi var med i, var vi superheldige med, at det blev udvalgt som sæsonens allerførste afsnit og blev teaset for i to uger op til premieren. Det er sjovt, at man stadig taler om ’Løvens Hule’, når man taler om Barons, fordi nu er det 2,5 år siden, at vi stod inde i tv-studiet og to år siden, at det blev vist.
Men der går også hurtig hverdag i den igen. Der er otte afsnit i en sæson, hvor en masse forskellige virksomheder får omtale, og det er vigtigt, at man er forberedt på, at man skal finde sine egne ben at stå på efterfølgende. At være med i ’Løvens Hule’ er ikke noget, man kan leve på resten af livet. Effekten har en udløbsdato og er heller ikke noget, man kan bruge i udlandet. Det er et godt rygstød, og så skal man løbe med den selv og bruge det som en katalysator for noget større, som rækker længere ud i fremtiden.”
Hvordan mærkede I til effekten den første tid?