”Jeg betragter Kansas-jakken som et designikon på linje med Stelton-kanden og Wegners møbeldesign. Det har været en ære at få lov til at sætte mit præg på den.” De flotte ord kommer fra designer Mads Nørgaard, der ytrer sin mangeårige kærlighed til den blå nylonjakke, som mange nok mest forbinder med viceværter, gartnere og hyggelige kolonihaveejere. I morges inviterede Nørgaard til lancering af Kansas-jakken i butikken, og vi var forbi for at sige hej.
Frederik Bille Brahe og kæreste.
Jacob fra Mads Nørgaard.
Annonse
Covers Chris Pedersen.
Kim Grenaa og stylist Anette Hvidt.
Frederik Lentz Andersen, Mads Nørgaard og Acnes direktør Martin Gjesing.
Lulu Kaalund, Thomas Fleurquin og Frederik Bjerregaard.
Euromans chefredaktør Mads Lange med Jørgen Nørgaard.
Tor Andersen.
10. oktober lander to udgaver af Kansas’ signatur-nylonjakke og -vest med det danske modehus’ fingeraftryk solidt plantet på sig. En enkel neonorange lynlås udgør det simple bidrag til det klassiske design. Trods den beskedne modificering mistænker vi jakkerne og vestene for at gå som varmt brød.
Jeg har altid været begunstiget af, at der er nogle, der har troet på mig og hjulpet mig. I alt, hvad jeg har gjort. Men det kræver, at man opsøger det. Og det har jeg tydeligvis været god til.