Chris Olberding er direktør for et af USA’s mest kendte skjortemærker: “Nogle gange skal man minde kunderne om, at de ikke er Raf Simons”

Amerikanske Chris Olberding er manden bag Gitman Vintage, et sub-brand til Gitman Bros., det amerikanske tøjmærke med over 85 år på bagen, der især er kendt for fremstilling af skjorter. Det er arkivet fra denne lange historie, som danner grundlag for det væld af kvalitetsskjorter, der kommer ud af Gitman Vintage-brandet, som Olberding lancerede i 2008. I dag er han direktør for hele Gitman Bros., og vi har fornøjelsen af at kunne byde ham velkommen herunder, hvor han gør os klogere på skjorter og giver svaret på det, vi alle spørger os selv om: Skal skjorten ned i buksen eller ej?

Chris Olberding er direktør for et af USA’s mest kendte skjortemærker: “Nogle gange skal man minde kunderne om, at de ikke er Raf Simons”
Offentliggjort

Hvilke stykker tøj i din personlige garderobe betyder mest for dig?

”Jeg har to. Den ene er en fantastisk skjorte i madras-plaid fra 2009, som vi hentede fra vores ’forår/sommer 1983’-arkiv og fik lavet igen. Det er den perfekte farvekombination, og den solgte så godt, at jeg indså, at vi måske havde fat i noget der. Den anden er en rød bomulds-T-shirt, jeg købte som barn på Del Mar Skate Ranch, da jeg skatede der i 1985. Den er i god stand og passer stadig.”