Og det skal ikke længere kun handle om at sælge matsorte regnfrakker.
Foto: PR Daniel Brix Hesselager (tv.), Jan Stig Andersen (i midten), der skifter fra rollen som Group CEO til CEO for Rains' amerikanske datterselskab, og Philip Lotko.
Det var, som om vi ikke rigtig vidste, hvad der ramte os, da tre venner i 2012 lancerede et tøjmærke med fokus på moderigtigt regntøj under navnet Rains.
Lige pludselig lignede vi alle hinanden i vores halvlange Rains-frakker med hætte, når regnen meldte sin ankomst.
Philip Lotko, Daniel Brix Hesselager og Kenneth Davids (der stoppede i Rains i 2020) havde for alvor fundet et hul i markedet, skulle det vise sig. For siden starten i en garage i Aarhus har Rains udviklet sig til en forretning, der i 2022 omsatte for omtrent 600 millioner kroner.
Annonse
Men ambitionerne er til mere end det. Blandt andet har virksomheden planer om at øge omsætningen i Nordamerika til 500 millioner kroner over de kommende fem år, og derfor flytter den nuværende CEO i virksomheden Jan Stig Andersen job til at være CEO for Rains’ amerikanske datterselskab.
Det har efterladt stillingen som Group CEO åben – indtil nu. For i går kunne Rains afsløre, at jobbet bliver overtaget af Steen Borgholm.
”Vi er glade for, at Steen har påtaget sig rollen som virksomhedens nye CEO. Det er en omfattende opgave, som kræver de rette kompetencer og erfaring. Steen har skabt flotte resultater gennem sin karriere, og han er en person, som vi mener, passer til vores kultur,” siger Daniel Brix Hesselager i en pressemeddelelse og suppleres af Philip Lotko:
”Rains er i gang med en transformation fra skandinavisk regntøj til et internationalt modebrand. Det er en proces, som først lige er begyndt. Derfor værdsætter vi at få en erfaren CEO med kompetencer inden for både strukturelle og marketingrelaterede aspekter til at bygge en global livsstilsvirksomhed.”
Steen Borgholm har senest haft rollen som koncerndirektør for Ecco Sko i Danmark. Han tiltræder stillingen som CEO i Rains fra 1. Maj 2023 og skal være med til at indfri ambitionerne om at øge virksomheden samlede omsætning til 1,8 milliarder kroner de kommende fem år.
Det bedste, der kom ud af min galopperende 40-årskrise, er min sorte Saab 900 Cabriolet. Jeg synes, den er så flot. Det er en skulptur. En panikbil, uden så alligevel helt at være det.