Dansk modes millionsucces får ny CEO

Og det skal ikke længere kun handle om at sælge matsorte regnfrakker.

Dansk modes millionsucces får ny CEO
Offentliggjort

Det var, som om vi ikke rigtig vidste, hvad der ramte os, da tre venner i 2012 lancerede et tøjmærke med fokus på moderigtigt regntøj under navnet Rains.

Lige pludselig lignede vi alle hinanden i vores halvlange Rains-frakker med hætte, når regnen meldte sin ankomst.

Philip Lotko, Daniel Brix Hesselager og Kenneth Davids (der stoppede i Rains i 2020) havde for alvor fundet et hul i markedet, skulle det vise sig. For siden starten i en garage i Aarhus har Rains udviklet sig til en forretning, der i 2022 omsatte for omtrent 600 millioner kroner.

Men ambitionerne er til mere end det. Blandt andet har virksomheden planer om at øge omsætningen i Nordamerika til 500 millioner kroner over de kommende fem år, og derfor flytter den nuværende CEO i virksomheden Jan Stig Andersen job til at være CEO for Rains’ amerikanske datterselskab.