Under den nyligt overståede herremodeuge i London var der ikke så få mænd, der gik catwalk iført nederdele.
Danske Astrid Andersen havde for eksempel givet en model et løst, mønstret silkeskørt på til en matchende træningsjakke, mens briterne Alex Mullins og Bobby Abley satsede på henholdsvis en kombination af kjole og trenchcoat og strutskørt uden på en knælang hættebluse.
Spørgsmålet er, om det betyder, at mange af os nede på fortovet også kommer til at gå med nederdel, når vejret bliver en lille smule mere gunstigt for knælange underdele.
Mænd, der låner fra kvindernes klædeskabe er en tendens, der pendulerer ud og ind af moden. Ind til nu uden rigtig at bide sig fast. David Bowie flirtede i 70’erne med den dynamiske kønsidentitet i sine kjoler og catsuits.
For et par år siden vakte Kanye West og kolleger som Young Thug opmærksomhed i den ellers traditionelt bastant maskuline hiphopverden med nederdele eller kjolelange t-shirts ud over deres bukser.
Og i 1998 grundlagde David Beckham sin status som stilikon, da han under VM i Frankrig gik i byen i selskab med Victoria, der dengang hed Adams til efternavn, iført en glitrende sarong.
Forleden sagde Beckham så i et interview med Telegraph, at det dengang vakte furore, mens der i dag ”ikke er nogen, der blinker med øjnene, hvis en fyr går på gaden i en sarong.”
En spændende påstand – i hvert fald, hvis vi taler Jomfru Ane Gade.
Jeg bliver måske lidt irriteret på mig selv over, at det stadig er så svært for mig at få Mette frem. Det er nok mest, når jeg er på skærmen. Jeg oplever ikke, det er så svært, når jeg er ude at møde folk.