Selv om mærket har haft adskillige comebacks siden da, havde Fila sin egentlige storhedstid i 70’erne og 80’erne, hvor italienernes simple trikolore-logo var med til at gøre det chikt at gå i træningstøj.
Så stilmæssigt passer pengene, når Fila, der i disse år er hot igen, hiver fat i Pepsi, der deler sportstøjsproducentens forkærlighed for rød, hvid og blå.
I en ny sommerlig minikollektion præsenterer Fila nu T-shirt, tennissokker, kasket og shorts, hvor sportstøjsmærkets gode gamle F stråler side om side med det logo, som Pepsi brugte i 1970’erne og ’80’erne, dengang mærket virkede mere ungt og fremsynet end konkurrenten Coca-Cola og blandt andet indgik en historisk stor sponsoraftale med popkongen Michael Jackson.
Annonse
Der er også blevet plads til et Pepsi-logo fra 1950'erne.
Foreløbig er Fila X Pepsi-kollektionen kun en ting i Sydkorea. Det vides endnu ikke, om den også bliver det i Europa.
Det bedste, der kom ud af min galopperende 40-årskrise, er min sorte Saab 900 Cabriolet. Jeg synes, den er så flot. Det er en skulptur. En panikbil, uden så alligevel helt at være det.