Selv om mærket har haft adskillige comebacks siden da, havde Fila sin egentlige storhedstid i 70’erne og 80’erne, hvor italienernes simple trikolore-logo var med til at gøre det chikt at gå i træningstøj.
Så stilmæssigt passer pengene, når Fila, der i disse år er hot igen, hiver fat i Pepsi, der deler sportstøjsproducentens forkærlighed for rød, hvid og blå.
I en ny sommerlig minikollektion præsenterer Fila nu T-shirt, tennissokker, kasket og shorts, hvor sportstøjsmærkets gode gamle F stråler side om side med det logo, som Pepsi brugte i 1970’erne og ’80’erne, dengang mærket virkede mere ungt og fremsynet end konkurrenten Coca-Cola og blandt andet indgik en historisk stor sponsoraftale med popkongen Michael Jackson.
Annonse
Der er også blevet plads til et Pepsi-logo fra 1950'erne.
Foreløbig er Fila X Pepsi-kollektionen kun en ting i Sydkorea. Det vides endnu ikke, om den også bliver det i Europa.
Jeg kan godt lide, at alt er up in the open. De sjoveste mennesker er dem, der kan finde ud af at læse en simpel situation. Og det er der bekymrende mange, der ikke kan.