Filippa K fejrer 25-års jubilæum med 90’er-inspireret denim-kollektion til mænd
I 25 år har svenske Filippa K leveret designertøj til måde mænd og kvinder, men i forbindelse med fejringen af det kvarte århundrede i modebranchen vender brandet tilbage til rødderne i denim. Det er der kommet en herrekollektion ud af, som består af tidløse klassiker til hverdagsgarderoben.
Modens tendenser kan være mere end almindeligt svære at følge med på, og hvis man som brand skal være med til at definere dem, kræver det mere end bare held. Især, hvis man som Filippa K, har gjort det i 25 år. Det flotte jubilæum skal naturligvis fejres, men det svenske modebrand gør det ikke ved at sætte en ny trend på modens landkort, tværtimod.
I et kvart århundrede har denim nemlig været en fast bestanddel af Filippa Ks sortiment til både mænd og kvinder, hvilket har resulteret i nogle produkter i meget høj kvalitet. Jubilæumskollektionen ’FK Jeans’ er bygget op omkring tre styles til mænd: en skjorte, en jakke og et par jeans, der hver især har fokus på let bevægelse og klassisk design. Det uddyber grundlægger og kreativ direktør Filippa Knutsson:
”Det jeg kan føje til jeans-universet, er et feminint perspektiv; denimindustrien drives hovedsageligt af mænd. […] Linjen er en repræsentation af, hvorfor vi startede Filippa K til at begynde med: Filosofien om at forenkle folks hverdag ved at gøre valgene mellem ’How to dress’ eller ’What to wear’ mindre kompliceret.”
Annonse
Du kan se de tre herre-styles herunder, som vil være tilgængelige online og i udvalgte butikker fra i morgen, den 1. november. Priserne vil ligge mellem 950 kroner og 1.800 kroner.
Jeg bliver måske lidt irriteret på mig selv over, at det stadig er så svært for mig at få Mette frem. Det er nok mest, når jeg er på skærmen. Jeg oplever ikke, det er så svært, når jeg er ude at møde folk.