Hummel fylder 100 år, og ambitionen for de næste 100 år ligger klar

Den danske sportstøjsgigant runder et skarpt hjørne i år. Og nu vil Hummel spise kirsebær med de helt store.

Hummel fylder 100 år, og ambitionen for de næste 100 år ligger klar
Offentliggjort

Regnen silede ned, fodboldspillerne skøjtede rundt på banen, og tyskeren Albert Messner fik en god ide. Året var 1923, og da Messner kom hjem i tørvejr, fandt han et par støvler, bankede knopper i sålen på dem og skabte på den måde en af verdens første moderne fodboldstøvler.

Med det skabte han også Hummel. Og i år runder den danskejede virksomhed et skarpt hjørne: 100 år. Hummel har en speciel plads i dansk sportshistorie med sin tætte relation til både fodbold- og håndboldlandshold, der har fejret store sejre med Hummels vinkler på ærmerne.

"Som et af verdens ældste sportsbrands er vi utrolig stolte over at kunne fejre 100-års jubilæum, og der er ingen tvivl om, at vores historie er en vigtig del af vores DNA. Det er fantastisk at se tilbage på de mange store sportsøjeblikke, som vi har fået lov til at dele med danskerne.

Lige fra bolsje-drengene ved OL i 1974 til EM-triumfen i 1992. Derfor føler vi også en helt speciel forbindelse til danskerne, som vi værner om og er meget stolte over," siger Hummels CEO, Allan Vad Nielsen, i anledning af den runde fødselsdag.

Og det er en virksomhed i storform, som nu fylder 100 år. I seneste tilgængelige regnskabsår, 2021, rundede omsætningen for første gang en milliard kroner, mens resultatet landede på 85 millioner kroner. Hummel investerer i disse år massivt i produktudvikling, sponsorater, digitalisering og nye butikker, ligesom man sidste år åbnede et distributionscenter på 31.000 kvadratmeter i Padborg – Hummels hidtil største investering.

I løbet af 2023 bliver 100-året markeret med en række nedslag i form af eksempelvis relanceringer af tidligere styles. Og ambitionen for de næste 100 år er ikke til at tage fejl af:

“Vi har en ambition om at Hummel skal være blandt de 10 største sportsbrands i verden. Og selvom vi er oppe imod nogle globale megabrands, så ligger det dybt forankret i vores historie og kultur, at vi ikke er bange for at drømme stort,” afslutter Hummels CEO, Allan Vad Nielsen.

Hummel_forside.jpgposter_04.jpghml_BPFM_History_1964_2.jpg