Langærmede fodboldtrøjer og store fodboldhalstørklæder er på mode igen.
Det gælder både for din gamle Roma-trøje fra 1990'erne, men også de nye produkter, som flere store modehuse og streetwear-mærker lancerer i øjeblikket.
Seneste eksempel på en kollektion, hvor fodbold og mode smelter sammen, står danske Hummel og LA-brandet FourTwoFour for.
Annonse
Hummel startede i 2015 initiativet Hummel Hive, som gennem forskellige designsamarbejder og capsule-kollektioner prøver at fange de yngre forbrugere med en mere streetwear-baseret tilgang.
Det er i den forbindelse, at Hummel nu for anden gang laver en fodbold-inspireret kollektion med Guillermo Andrade fra FourTwoFour, der er et fremadstormende brand fra Los Angeles.
Jeg har altid været begunstiget af, at der er nogle, der har troet på mig og hjulpet mig. I alt, hvad jeg har gjort. Men det kræver, at man opsøger det. Og det har jeg tydeligvis været god til.