Kald det bare et comeback: Dansk denimbrand vil tilbage i varmen

Med en tilbagevenden til Københavns modeuge markerer Won Hundred en ny retning for det danske tøjmærke, der kan fejre 20-års jubilæum i år.

Kald det bare et comeback: Dansk denimbrand vil tilbage i varmen
Offentliggjort

I første halvdel af 2000’erne knopskød det ene danske tøjmærke efter det andet, og størstedelen af dem endte med at vokse sig til store og stærke institutioner på hver sit felt.

Et af dem er Won Hundred, der blev startet af Nikolaj Nielsen i 2004, og som har markeret sig som et af de bedste herhjemme, især når det kommer til denim. Ja, er du en mand omkring 30 eller derover, er chancen for, at du har ejet et par jeans derfra, ikke lille.

Men på den danske modescene, hvor så mange dygtige mærker hele tiden byder sig til, får man kam til sit hår, når det gælder om at løbe med opmærksomheden, og Won Hundred har – ligesom de fleste andre fra samme generation (andet er selvfølgelig umuligt i en så omskiftelig branche som mode) – den seneste håndfuld år haft deres udfordringer med at bryde gennem lydmuren og finde deres hjørne af scenen, hvorfra de har kunnet stråle.

Det har de på kontoret på Frederiksberg selv været bevidste om og arbejdet på at ændre, og nu er de så endelig klar til at vende tilbage i rampelyset med nye ambitioner og en ny retning, når de på mandag den 29. januar gør comeback til Københavns modeuge med et show i Politikens Hus, der markerer det nye kapitel i mærkets historie.