Kejserens nye klæder? Lars laver NFT’er til modebrands og er sikker på, at du i fremtiden også vil iføre dig tøj, som kun findes i den digitale verden
Forestil dig, at du både har en fysisk og digital garderobe. Tøj, du tager på, når du går ud ad døren og tøj, du kun ifører dig online. Det virker abstrakt, men ifølge Lars Rahbæk, der er Creative Director i NFT-virksomheden MojoMoto, og som arbejder med digital mode, bliver det fremtiden. Vi har talt med ham om NFT-teknologiens potentiale, og hvordan det vil komme til at revolutionere modebranchen.
Er du i tvivl om, hvad NFT’er er, vil vi anbefale dig at læse dette interview med Mikkel Malmberg, som forklarer alle de relevante begreber, inden du læser dette interview.
Hvad er MojoMoto?
”Vi er en virksomhed, som både tilbyder at lave 3D-prøver og NFT’er for modebrands. Gennem mit indblik og min baggrund i modebranchen kunne jeg se, at der var et kæmpe ressourcespild med produktionen af de her prøver, man producerer hele tiden. Typisk, når man skal lave en kollektion, starter man med at lave måske 300 førstegangsprøver, og så kommer der en grovsortering, og i anden omgang er der måske 200 prøver, og til sidst er der måske 100-130, der lander og bliver en del af den endelige kollektion.
Vi tegner i stedet tøjet i 3D, så man kan gengive det fuldstændigt, som var det packshots af en rigtig fysisk prøve. Vi kan få det til at være i bevægelse, og kunderne kan se, hvordan faldet er på tøjet, og hvordan det sidder. Så nøjagtigt kan vi lave det.