Kreativ direktør i Drake’s: ”Selvom det kan være lidt mærkeligt at bære fuld black tie til en tandlægeaftale, bør der aldrig være nogen skam i at gøre en indsats”

Inden Michael Hill overtog Drake’s i 2010 sammen med Mark Cho fra The Armoury, lavede det britiske brand primært slips, silkeklude og halstørklæder. I dag skaber de komplette tøjkollektioner med deres distinkte æstetik, der lægger sig i krydsfeltet mellem det britiske og italienske jakkesæt, preppy americana og japansk håndværk, og som forhandles i deres butikker i London, Seoul, Tokyo og New York. Vi har talt med Hill, om man kan være for overdressed og det stykke tøj, han værdsætter mest.

Kreativ direktør i Drake’s: ”Selvom det kan være lidt mærkeligt at bære fuld black tie til en tandlægeaftale, bør der aldrig være nogen skam i at gøre en indsats”
Offentliggjort

Hvordan har det været at bygge et brand med fokus på klassisk herretøj i et årti, der ellers har været stærkt domineret af streetwear?

”Drake’s vil altid have et centralt fokus på tailoring, slips og pæne skjorter, men jeg tror, at vi også er dygtige til at følge med tiden. De seneste par år har vi lanceret et udvalg af bomuldsjerseys, japansk denim, mere afslappede sommerskjorter, Casentino-fleece og vores egne solbriller fremstillet i Italien. I sidste ende tror vi på vores egen stil, og vi tænker det ikke nødvendigvis som klassisk herretøj eller streetwear. Vi gør bare vores ting, og jeg synes, det er en ret god vej at gå.”