Har det været moderne én gang, kan du godt renge med, at det kommer på mode igen. I hvert fald på et eller andet tidspunkt.
Sådan er det også med de ikoniske solbriller, som Kurt Cobain bar tilbage i 90'erne. For mange mænd kan det måske være svært at se dig selv i den ovale og mere feminine form, som solbrillerne har, men ikke desto mindre er de tilbage.
Især mange fyre fra hip-hoppens verden har i USA taget dem til sig - og de må vel betegnes som alt andet end feminine.
Annonse
I Skandinavien og Danmark er det et mærke som Acne, der har været med til at bringe solbrillen tilbage i modebilledet. De sælger modellen i tre forskellige farver til omkring 2.000 kroner.
Saint Laurent lancerede en lignende model allerede sidste år, men som med mange trends, har det taget lidt tid, inden moden er nået hele vejen ned til os dødelige forbrugere, der måske ikke har lyst til at smide flere tusinde kroner efter ét par solbriller.
Hvis man var på Roskilde Festival i år, var solbrillerne også en tydelig tendens hos den helt unge generation. Og heldigvis har mærker som Asos da også lavet deres egen version, som kun koster lige omkring 100 kroner.
Jeg bliver måske lidt irriteret på mig selv over, at det stadig er så svært for mig at få Mette frem. Det er nok mest, når jeg er på skærmen. Jeg oplever ikke, det er så svært, når jeg er ude at møde folk.