Tennis er alt det, sport bør være: Smukke baner, elegante udøvere, gode gener og drømmen om at eje en baghånd. Men udover alt det essentielle skal tennis først og fremmest være sjovt. Det mener Nikolaj Hansson, idémand bag det nye danske mærke Palmes, der har bygget hele universet op om tennissporten.
Sammen med en håndfuld venner begyndte han for et par år siden at spille tennis. Og de var langtfra eksperter. Deres erfaring med sporten var begrænset til tilfældige tenniskampe fremprovokeret af kedsomhed på barndommens campingpladser.
”Vi havde aldrig set tennis som noget for os, men da vi begyndte at spille, forelskede vi os i sporten. Vi spillede en hel sommer og langt ind i vinteren. Selvom vi langsomt lærte reglerne, insisterede vi på, at vi udelukkende spillede, fordi det skulle være sjovt. Og ikke nødvendigvis korrekt eller lige efter bogen,” fortæller Nikolaj Hansson.
Annonse
Den afslappede tilgang til reglerne og det legesyge element har Hansson bragt ind i sin første kollektion for Palmes. Tøjet består af elementer, der er skabt til både banen og gaden, og med et farveunivers, der i første omgang er koncentreret omkring hvid, sort, navy og dyb flaskegrøn. Kollektionen rummer alt fra sweatshirts og -pants, shorts, polotrøjer, skjorter, hættetrøjer og en enkelt tweedjakke, der er oplagt til en lille en efter kampen.
Det bedste, der kom ud af min galopperende 40-årskrise, er min sorte Saab 900 Cabriolet. Jeg synes, den er så flot. Det er en skulptur. En panikbil, uden så alligevel helt at være det.