T-shirten må være det mest demokratiske stykke tøj, vi kan iføre os. Den er ikke betinget af alder, køn, økonomi eller social status. Der kan være lejligheder, hvor den er mere eller mindre passende, men T-shirten er helt genial og alt for undervurderet. Her er et udvalg af mine forårsfavoritter.
Selvom en charme ved T-shirten er, at den ikke behøver at være hverken dyr eller detaljeret for at være fed, så kan der omvendt også være noget dekadent ved at vælge en dyr eller særlig udgave af det måske billigste garderobeelement, der findes. Derfor har jeg fundet en stribe t-shirts, der spænder fra at være urimeligt dyre til at være mere overkommelige investeringer.
Comme des Garçons har været en af mine favoritter i over 25 år, og til trods for deres høje priser er deres design samtidig også dem, der i min optik har været mest langtidsholdbare.
Prada har i denne sæson lavet en omfattende og svært populær kampagne med en række stærke personligheder som Frank Ocean samt danske Nicolas Winding Refn og Freja Beha. I forlængelse af kampagnen har Prada lavet T-shirts med forskellige akronymer for, hvad Prada står for. Pris: 2.150 kr.
Wood Wood har samarbejdet med den engelske designer Katharine Hamnett om en mindre kollektion med et budskab, eller opråb om man vil: ’CHOOSE SOCIAL LIFE’, ‘CHOOSE REAL LIFE’ og ‘CHOOSE WILD LIFE’.
I den helt anden ende er skalaen er den klassiske hvide T-shirt. Hver gang jeg er i US, går jeg i et lokalt supermarked, fx Kmart, og køber de billigste 5-6 pack med hvide, rundhalsede T-shirts, jeg kan finde. Fruit of the Looms T-shirts holder overraskende længe selvom de koster en slik.
Og skal du opgradere til en gennemgående god pasform, så laver danske Bare en T-shirt en virkelig anbefalelsesværdig god basic Tee, også i 100% økologisk bomuld.
Det bedste, der kom ud af min galopperende 40-årskrise, er min sorte Saab 900 Cabriolet. Jeg synes, den er så flot. Det er en skulptur. En panikbil, uden så alligevel helt at være det.