Mr. Porter får nu en seriøs konkurrent

Mytheresa.com, der længe har solgt tøj til kvinder og børn, lancerer et nyt herremodeunivers 27. januar.

Mytheresa.com
Offentliggjort

Længe har Mr. Porter stået som en af de bedste webshops i Europa til den moderne, stilbevidste mand, som er på jagt efter nyt til garderoben.

Fra slutningen af januar tager det München-baserede Mytheresa.com konkurrencen op med Mr. Porter. Den luksuriøse, tyske mode-platform har hidtil fokuseret på dame- og børnetøj, men fra næste uge byder sitet også på herremode fra stærke brands som blandt andre Gucci, Saint Laurent, Prada, Loewe, Bottega Veneta, Brunello Cucinelli, Balenciaga og Maison Margiela.

I den forbindelse har Mytheresa.com skabt særkollektioner med Prada, Valentino og Thom Browne. Den første kollektion med Prada så dagens lys i denne uge, og i næste uge lanceres et eksklusivt samarbejde med Valentino. Desuden har tyskerne åbnet et 2.000-kvadratmeter stort studie i Milano, hvor man styler og fotograferer kollektionerne.

prada my.jpg

Mytheresa.com blev stiftet i 2006, og især gennem fashion-guruen Justin O’Sheas arbejde som chefindkøber er luksuswebshoppen vokset markant. Sitet sælger i dag tøj, sko og accessories til kvinder fra over 200 brands.

Den nye herremodevertikal på Mytheresa.com lanceres 27. januar og får sin egen visuelle identitet.

”At lancere herremode på Mytheresa er en spændende og betydelig udvikling for vores forretning. Vi føler, at markedet for herretøj har gennemgået en forandring – et skift væk fra streetwear til en mere tidsløs luksus,” siger direktøren for Mytheresa.com, Michael Kliger, til Business of Fashion.