Modebrands i samarbejde: Laver en kæmpe… Indendørs skatepark!?

Det er New Balance og Niko June, der står bag.

Offentliggjort

Skulle det være gået din næse forbi, er det i denne uge, Copenhagen Fashion Week løber af stablen. Det betyder som altid fester for de indviede (ikke mig) og modeller, der ville ligne aliens, hvis de blev placeret et hvilket som helst andet sted end på catwalken.

I dette års program finder man dog også et andet spektakulært event, nemlig ’Artificial’. En begivenhed skabt af Soulland-stifteren og designeren Silas Adler og skateren Tom Botwid i samarbejde med New Balance og designfirmaet Niko June.

”Artificial vil forene kunst, design, skateboarding og mode i et event, der vil udfordre traditionelle kulturelle grænser. Begivenheden vil udforske, hvordan disse kreative kræfter i sammenfletning vil tilbyde en dynamisk og fordybende oplevelse,” lyder det i pressemeddelelsen fra de to virksomheder. Når man vel at bemærke har oversat den fra engelsk. 

Men disse, ja, lad os tillade os at kalde det floskler, er altså ikke det eneste, du kan opleve. Inde i The Lab, hvor begivenheden finder sted, vil der udover de fordybende omgivelser blive bygget intet mindre end en skatepark, der består af iøjefaldende installationer. Blandt andet en flat bar udformet som en rose og en quaterpipe, der ligner et spejlæg.

Her vil særligt inviterede skatere konkurrere i en såkaldt ’tricks for cash’-konkurrence, der i al sin enkelthed går ud på, at des federe tricks de præsterer, des flere kontanter får de stukket i hænderne. Og hvem kunne dog ikke tage en tur i tilskuermanegen til sådan en omgang?

Konkurrencen og begivenheden foregår i The Lab på Vermundsgade 40B, 2100 København, d. 29. januar, klokken 17.00 – 23.00.