Nikolaj Hansson er manden bag Palmes Tennis Society: ”Tennis er liret, det er en stilet sport. En æstetisk guldmine'

Nikolaj Hansson er manden bag Palmes Tennis Society: ”Tennis er liret, det er en stilet sport. En æstetisk guldmine"

Efter lockdown og en pludselig fascination for spillet med den gule filtbold havde givet Nikolaj Hansson lyst til at skifte spor og starte sit eget tennisbrand, kunne han sidste sommer præsentere verden for Palmes Tennis Society. Brandet har allerede har fundet vej til 48 butikker rundt omkring i verden og er blevet omtalt i medier som New York Times og Monocle. Vi mødte Hansson til en snak om Jack Nicholson i hvid skjorte, det bedste tennisoutfit, og hvordan man bygger en kultur op fra bunden.

Offentliggjort

Hvordan startede din fascination af tennis?

”Jeg begyndte at spille tennis under corona. Lockdown var lige startet, og jeg sad og kedede mig derhjemme, og så faldt jeg i et YouTube-hul med Andre Agassi-videoer. Da jeg var lille, gik jeg meget op i fodbold, og jeg kunne fx Manchester Uniteds andethold udenad. Lidt senere begyndte jeg at skate, og så skulle jeg vide alt om det. Med tennis oplevede jeg den samme form for besættelse. Jeg meldte mig ind i klubben B93, skrev til nogle venner, at de skulle gøre det samme, og så købte jeg en ketcher og nogle bolde på nettet. Det var en helt ny verden, der pludseligt åbnede sig for mig med historier og kultur en masse, og det var ret vildt at få den samme følelse, som da jeg var 10 år gammel og blev forelsket i skateboarding for første gang.”